O eventuală pauză în programul cu Fondul Monetar Internațional nu este exclusă, în cazul în care condițiile impuse nu vor fi în interesul țării. O spune premierul Ion Chicu, care este de părere că este posibilitate de negociat și discuțiile cu FMI continuă. În acest context urmează să aibă loc și vizita Misiunii FMI la Chișinău începând cu 22 ianuarie, transmite IPN.
Într-un interviu pentru Radio Europa Liberă, premierul a declarat că acum câteva zile a avut o întrevedere cu Volodymyr Tulin, reprezentantul FMI la Chișinău. Au fost discutate viziunile lor asupra programului care se finalizează pe 20 martie și asupra programului nou. „Programul respectiv o să-l finalizăm. Primul risc, cum am spus, flexibilitatea; al doilea risc – insistența FMI-ului de a majora tarifele la gaz pe intern. Dacă se insistă, noi nu continuăm cu FMI. Aceasta este poziția Guvernului, care și-a asumat o răspundere. Și eu răspund de aceasta”, a notat Ion Chicu.
În altă ordine de idei, șeful executivului s-a referit la Aeroportul Internațional Chișinău și la compania concesionară Avia Invest. Potrivit lui, „nu există nicio însemnătate cine se schimbă în sensul fondatorilor unei companii offshore, care este fondator al companiei Avia Invest”. Capitalul social al Avia Invest, unica companie cu care Guvernul republicii are contract, este sechestrat și nu pot avea loc modificări în ceea ce ține de fondatori. Potrivit lui, executivul are două căi de atac asupra contractului cu Avia Invest, pentru că nu este satisfăcut de felul cum merg lucrurile și nu vrea să continue cu concesionarea mai departe. Prima calea de atac a fost declararea nulității a însuși contractului, pe baza faptului că a fost încheiat ilegal. A doua cale de atac și posibilitatea de reziliere este evaluarea îndeplinirii de către Avia Invest a obligațiunilor de investiție.
Șeful cabinetului de miniștri s-a referit și la cele două aeroporturi din nordul țării, Mărculești și Bălți. Potrivit lui, Mărculești este o proprietate, un activ al statului, unde sunt necesare, conform estimărilor, 60-70 de milioane maximum, pentru ca acest aeroport să poată primi rute pentru pasageri. „Este clar că nu este vorba despre un aeroport gen Frankfurt sau chiar Chișinău, ci un aeroport regional, mic, low-cost, dar el poate primi pasageri, poate opera zboruri, fie charter, fie zboruri pentru companii low-cost, și există solicitare. Noi am analizat câți oameni din nordul țării, câți din partea Cernăuți, Vinnița sau alte zone din Ucraina zboară pe la Iași sau prin alte aeroporturi din regiune, aceștea ar fi posibil de atras acolo. Noi credem că până în iunie-iulie cu o investiție minoră din partea statului acest aeroport poate să primească rute, dar noi nu îl privim pe el ca aeroportul principal în nordul țării și nu avem de gând să investim mult”, a mai spus premierul.