Compania „Central House” SRL a fost fondată și îl are în calitate creditor majoritar pe Vitalie Perciun. Precizările le face avocata Raisa Morozan, care reprezintă interesele ultimului. Potrivit ei, se pretind apărători, reprezentanți ai „Central House”, administratorul de insolvabilitate, Veaceslav Timotin, și avocații desemnați de el, însă aceștia nu nominalizează „schemele prin care au ajuns (la conducerea companiei, n.r.) și nelegiuirile care stau în spatele desemnării lor și a oamenilor pe care de fapt îi reprezintă”.
Într-o conferință de presă la IPN, Raisa Morozan a declarat că este vorba despre o reacție la declarațiile, inclusiv din 18 ianuarie, ale „pretinșilor apărători-avocați ai „Central House” SRL”, care, potrivit ei, prezintă circumstanțele în mod fragmentar și denaturat. „Noi suntem „Central House” SRL, adică Vitalie Perciun și asociatul din Azerbaidjan, care am construit, am administrat și administrăm spațiile comerciale ale „Central House” SRL. Și noi nu am angajat așa persoană ca Iosip Andrei, Veaceslav Timotin, Alexandru Zmeu și Adriana Crețu să reprezinte interesele „Central House” SRL”, susține avocata.
„Aceste persoane au fost desemnate în urma acțiunilor ilegale ale „Ubicuit Grup”, asociat al „Central House”, exclus din calitatea de asociat și obligat să restituie cota către Vitalie Perciun, prin hotărârea din 3 iulie 2020 a Judecătoriei Chișinău, sediul Centru. Această companie „Ubicuit Grup” nu a contribuit cu nimic în afacerea „Central House”, ba chiar mai mult, nici nu a achitat cota parte pentru procurarea unei părți din cota parte a lui Vitalie Perciun. Iar în spatele „Ubicuit Grup”, precum am menționat și anterior, sunt oamenii care administrează și fondează „Gările Auto Moderne” SRL și cu implicarea reprezentanților conducerii întreprinderii de stat „Gările și Stațiile Auto” din 2014 – directorul Vladislav Zara, actualul director al Agenției Servicii Publice și vicedirectorul Iurie Morozan, actualul director al „Gările Auto Moderne” SRL”, a menționat Raisa Morozan.
Avocata a declarat că persoane care vor să preia afacerea care nu le aparține încearcă să manipuleze opinia publică. „Adriana Crețu a fost desemnată, la cererea administratorului modificat ilegal, la Agenția Servicii Publice, administrată de Veaceslav Zara, în baza faptelor „Ubicuit Grup” SRL de fals în declarații, a actelor lovite de nulitate și contrar interdicțiilor de a nu modifica administratorul „Central House” – Vitalie Perciun”. „Veaceslav Timotin fost numit administrator de insolvabilitate al „Central House”, la cererea Adrianei Crețu. Și o fi oare o simplă coincidență faptul că soții acestor doi administratori de insolvabilitate sunt membri CSM și a faptului că soțul Adrianei Crețu, Ion Crețu, împreună cu Veaceslav Timotin, administrează în procedură de insolvabilitate și „Cariera Micăuți” SA și în ambele cazuri avocatul implicat este Andrei Iosip?”, a remarcat avocata Raisa Morozan.
Apărătoarea spune că pretinșii apărători ai „Central House” spun numai partea de adevăr care le convine, fără să prezinte imaginea de ansamblu. Este adevărat că Vitalie Perciun a depus cererea introductivă de insolvabilitate. Dar ei nu menționează că Vitalie Perciun a depus-o pentru procedura restructurării, nu pentru cea a falimentului spre care se duce. „Plus că, Vitalie Perciun, în condițiile articolului 14, alineat 3, al Legii insolvabilității, era obligat să depună această cerere. S-a depus cererea introductivă și din cauza executorului judecătoresc Adrian Plămădeală, care reprezenta interesele „Gărilor Auto” și care a delapidat mijloacele financiare ale „Central House” de pe cont, în loc să achite impozitele la Serviciul Fiscal de Stat, care creșteau zilnic”, a explicat avocata.
Raisa Morozan a mai spus că pretinsa prejudiciere a creditorilor majoritari „Gările Auto Moderne” SRL și ÎS „Gările și Stațiile Auto” este lipsită de adevăr. Potrivit ei, Vitalie Perciun este creditor majoritar. Avocata mai spune că există expertiza Centrului Național de Expertize Judiciare care confirmă că „Central House” SRL a efectuat o supra plată, există bani achitați în avans de aproape 9,5 milioane de lei, și compania nu are nici o datorie față de „Gările Auto Moderne” SRL și Gările și ÎS „Gările și Stațiile Auto”.