Companiile de telefonie mobilă din Moldova îşi îndeamnă clienţii să se protejeze de fraude pe telefonul mobil. Orange Moldova a iniţiat recent o campanie de informare antifraudă pe telefonul mobil, după ce mai mulţi clienţi s-au plâns că au primit SMS-uri de la numere internaţionale necunoscute, în care li se solicita să telefoneze înapoi, de exemplu: „Dacă poţi să mă suni, am ceva important de spus”, „Sună-mă, am ceva urgent să-ţi zic”, „Salut! Sună-mă urgent”, transmite IPN.
Compania a anunţat pe pagina sa oficială că cei care au căzut în capcana infractorilor şi au telefonat la aceste numere, sunt taxaţi pentru apelurile primite la tarif majorat, similar cu tariful Premium. Astfel, operatorul de telefonie mobilă a lansat o campanie SMS de informare a clienţilor cu următorul conţinut: „ Atenţie! Nu sunaţi înapoi numere internaţionale necunoscute din mesajele SMS primite, pentru că este o fraudă şi veţi fi suprataxaţi. Detalii, gratuit, la numărul 788”.
Şi compania Moldcell anunţă pe site-ul său oficial că abonaţii săi trebuie să trateze cu maximă atenţie SMS sau apel prin care li se comunică că au câştigat ceva, mesajele expediate pe reţelele de socializare, prin care o cunoştinţă, motivând că şi-a pierdut telefonul, te informează că revine din străinătate şi te roagă insistent să-i reîncarci numărul nou de telefon prin cartele de reîncărcare sau prin terminale de plată. La fel, o atenţie sporită trebuie atrasă la apelurile şi SMS la numere speciale (scurte).
În cazul în care clienţii identifică o tentativă de fraudă, de orice fel, pot contacta operatorul la adresa de email fraude@moldcell.md, la numărul de telefon 500 (de pe mobil) sau 078 500 500 (de pe numerele altor operatori naţionali) - Serviciul Clientelă.