Portalurile media promovează interesele de partid, raport. ALEGERI 2015

A doua etapă de monitorizare a cinci platforme online (omg.md, pan.md, publika.md, timpul.md şi unimedia.info) a stabilit o abordare agresivă a campaniei electorale şi favorizarea unor candidaţi electorali. Totodată, au fost constatate materiale de publicitate electorală mascată.

Monitorizarea a fost efectuată de către Centrul pentru Jurnalism Independent în perioada 15-30 mai.

Expertul în mass-media Petru Macovei a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă la IPN, că portalul www.omg.md, ca şi în perioada primei monitorizări, se caracterizează printr-o abordare agresivă, prin critica guvernării, de cele mai multe ori fără o bază factuală. PDM este ţinta criticilor, în timp ce Partidul Nostru şi liderii acestuia sunt foarte des promovaţi. „Este o resursă de partid, a Partidului Nostru, fiind promovaţi intens candidaţii acestei formaţiuni politice”, a spus Petru Macovei. Limbajul utilizat de platformă abundă în insinuări şi etichetări la adresa concurenţilor electorali.

www.pan.md are o politică editorială orientată pe promovarea a două formaţiuni politice: PSRM şi Partidul Nostru, un număr mare de articole fiind părtinitoare. Majoritatea articolelor monitorizate s-au referit la diferite situaţii de conflict sau acuzaţii la adresa concurenţilor electorali, fără a oferi şi opinia părţii vizate.

Portalul www.publika.md, în opinia expertului, are probabil cea ma gravă situaţie, prezentându-se ca un „jurnal de campanie electorală a Partidului Democrat”. Petru Macovei a precizat că intensitatea cu care sunt promovaţi candidaţii PDM de această resursă duce la ideea că este o publicitate electorală mascată. Autorii de materiale scot în evidenţă problemele unor comunităţi, iar soluţiile sunt prezentate de un singur candidat la funcţia de primar, care este înaintat de PDM. Ceilalţi candidaţi electorali nu sunt reflectaţi în niciun fel.

www.timpul.md, ca şi în perioada anterioară de monitorizare, critică foarte dur PSRM şi unii candidaţi ai PDM. Favorizări ale altor candidaţi nu au fost constatate.

www.unimedia.info a promovat intens PLDM. Dacă în general se remarcă o îmbunătăţire a indicatorilor de egalitate de gen la celelalte surse media monitorizate, în contrast, la unimedia.info situaţia degradează şi pe perioada de monitorizare a fost o singură sursă de gen feminin.

Concluzia generală a echipei de monitorizare este că nu se urmăreşte informarea complexă despre campania electorală, ci promovarea intereselor înguste de partid, iar principiile jurnalismului profesionist deseori sunt neglijate.

  • petru macovei concluzii despre platforme.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.