Plasarea publicităţii exterioare în municipiul Chişinău se va face conform unui nou Regulament

Plasarea publicităţii exterioare în municipiul Chişinău se va face, timp de cinci luni, în conformitate cu un nou Regulament, aprobat, miercuri, 11 aprilie, de Consiliul municipal Chişinău. Regulamentul este unul temporar, până la elaborarea unei Concepţii privind publicitatea exterioară din municipiul Chişinău, care ar trebui elaborată de Institutul „Chişinău Proiect”, Direcţia Generală Arhitectură, Urbanism şi Relaţii Funciare (DGAURF), în comun cu agenţii economici din domeniu. Deşi documentul este unul temporar, majoritatea consilierilor a fost de acord că noul regulament este necesar din cauza situaţiei haotice din oraş în domeniul amplasării reclamei. Vechiul regulament, elaborat încă în 1999, a fost considerat depăşit de timp, în special din cauza apariţiei noilor tehnologii şi cerinţe faţă de construcţiile portante şi publicitate. Consilierii au constatat că în prezent numărul mare de dispozitive publicitare afectează traficul rutier şi lucrările de reparaţie şi construcţie a reţelelor inginereşti. Din aceste cauze, autorităţile locale intenţionează să revizuiască amplasamentele dispozitivelor de publicitate şi să reducă numărul panourilor amplasate pe străzile principale, direcţionându-le de pe străzi pe clădiri. Consilierii au votat pentru extinderea de la un an la trei a autorizaţiei eliberate agenţilor economici pentru plasarea publicităţii, pentru ca aceştia să-şi poată recupera investiţiile, avându-se în vedere costurile foarte mari ale instalaţiilor de publicitate. Totodată, s-a stabilit că şase instanţe vor decide asupra eliberării autorizaţiei: DGAURF, Direcţia Generală Transport şi Căi de Comunicaţii, Direcţia Generală Locativ-Comunală şi Amenajare, Poliţia rutieră, Centrul naţional de terminologie, precum şi întreprinderile ale căror reţele inginereşti trec prin preajma panourilor ce urmează a fi instalate. Totodată, CMC s-a obligat să ceară Guvernului şi Parlamentului modificarea Legii publicităţii, în vederea revenirii la tarifele anterioare de până la 2003, când în bugetul municipal se acumulau câte 4 mil. lei din publicitatea exterioară. Consilierul Mihai Roşcovan a declarat că amendarea acestei legi în 2003 a condus la diminuarea încasărilor în bugetul local. În prezent, din eliberarea autorizaţiilor pentru plasarea reclamelor în municipiu se acumulează peste 900 mii de lei anual de la cca 150 de agenţi economici. Consilierul Oleg Cernei a declarat că modificările solicitate ar urma să prevadă stabilirea unor cote suplimentare la suma de 1800 de lei pe care le achită anual agentul economic pentru gestionarea unui panou de reclamă, în funcţie de locul de amplasare. Acest fapt va permite acumularea la bugetul local a încasărilor la nivelul anterior de cca 4 mil. de lei anual.
  • isa 11.04.07 oleg cernei despre publiciatate.mp3
  •     0
  •   

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.