Piaţa serviciilor de telefonie fixă se află în continuare în recesiune

În primele trei luni ale anului, pe piaţa serviciilor de telefonie fixă a continuat diminuarea numărului de abonaţi, a traficului de voce şi a veniturilor provenite din vânzarea acestor servicii. Astfel, în această perioadă numărul de abonaţi a scăzut cu peste 2,1 mii şi a totalizat peste 1, 2 milioane. Datele sunt prezentate de către Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei într-un comunicat de presă citat de IPN.

Potrivit datelor ANRCETI, în primul trimestru al anului a scăzut cu 12 % şi volumul traficului de voce, însumând 516,4 milioane de minute. Volumul vânzărilor pe acest segment de piaţă s-a redus cu 10,9% şi a alcătuit circa 236 de milioane de lei.

Datele prezentate de cei 24 de furnizori activi de servicii de telefonie fixă, diminuarea numărului total de abonaţi a fost cauzată de scăderea bazei de abonaţi a SA „Moldtelecom” cu mai bine de 7,3 mii. În acelaşi timp, baza cumulativă de abonaţi a celor 23 furnizori alternativi de telefonie fixă a crescut cu mai bine de 5,1 mii. În consecinţă, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai republicii a scăzut uşor şi a constituit circa 33,8%.

Micşorarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost determinată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Traficul iniţiat peste hotarele ţării şi terminat în reţelele fixe din Republica Moldova a scăzut cu 30,2% , traficul către reţelele internaţionale - cu 26,6%. Traficul către reţelele mobile s-a diminuat cu 8,9%. Ca urmare a acestei evoluţii, traficul mediu lunar de voce per abonat s-a micşorat cu 11,6% şi a totalizat 224 de minute (circa patru ore).

Diminuarea numărului de abonaţi şi a traficului de voce a avut un impact negativ şi asupra volumului de vânzări a serviciilor de telefonie fixă. Vânzările SA „Moldtelecom” au scăzut cu 8,5% şi au însumat circa 228,8 milioane de lei, iar veniturile agregate ale furnizorilor alternativi provenite din vânzările serviciilor de telefonie fixă s-au micşorat cu 51% şi au totalizat circa 7,2 milioane lei.

Micşorarea traficului de voce şi a numărului de abonaţi în sectorul de telefonie fixă este determinată de migrarea acestora la serviciile voce oferite prin internet şi la serviciile de telefonie mobilă care sunt mai comode şi mai avantajoase pentru utilizatori.

Ca urmare a evoluţiei indicatorilor menţionaţi mai sus, în perioada de referinţă, cota de piaţă a SA „Moldtelecom”, în funcţie de cifra de afaceri, a alcătuit 96,9%, iar cota cumulativă a furnizorilor alternativi de telefonie fixă a însumat peste 3%.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.