În prima jumătate a anului, numărul apelurilor procesate de Centrul unic de apel 080001525 al Serviciului Fiscal de Stat (SFS), deservit de Direcția asistență clienți din cadrul Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF), s-a ridicat la peste 106,2 mii, media lunară a apelurilor preluate fiind de 17,7 mii. Totodată, operatorii CTIF au înregistrat peste 96,6 mii de cereri de asistență consultativă și suport tehnic parvenite prin telefon și poșta electronică, la care solicitanții au primit ulterior răspunsuri detaliate în termenele stabilite.
Potrivit unui raport al Direcției asistență clienți a CTIF, numărul cererilor de acordare a asistenței parvenite de la persoanele fizice a crescut cu 11,7% și a însumat circa 15,2 mii, iar al celor din partea persoanelor juridice a sporit cu 1,1% și a totalizat peste 81,4 mii. Majoritatea absolută a cererilor din partea persoanelor juridice – peste 75,8 mii - au parvenit de la agenți economici și circa 5,6 mii – de la SFS și alte autorități și instituții publice.
Cele mai frecvente întrebări adresate Centrului de apel au vizat aspecte legate de prevederile legislației fiscale (24,8 mii cereri), de procedura de obținere și prelungire a semnăturii electronice (16,3 mii cereri), de utilizarea funcționalităților portalului www.servicii.fisc.md (13,7 mii cereri) și ale sistemului informatic Declarația electronică (10,3 mii cereri).
Amintim că Centrul unic de apel 080001525 acordă consultanță și suport tehnic privind utilizarea funcționalităților sistemelor informaționale automatizate în domeniile fiscal și achiziții publice, a serviciilor fiscale electronice, aplicarea prevederilor legislației fiscale și alte aspecte aferente acestui domeniu.
Centrul de apel funcționează zilnic, de luni până vineri, între orele 8.00 și 17.00. Apelurile la acest telefon sunt gratuite și pot fi efectuate de persoanele interesate din orișicare localitate a republicii de la orice telefon fix sau mobil.
Persoanele care au întrebări referitoare la utilizarea serviciilor fiscale electronice, le pot adresa Centrului unic de apel atât prin telefon, cât și prin poșta electronică la adresa de e-mail: asistenta@sfs.md.
Serviciul de presă al CTIF
9 iulie 2019
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.