Patronii care îi vor ajuta pe salariaţi să-şi cumpere calculatoare ar putea obţine facilităţi fiscale
Întreprinderile care vor încuraja angajaţii să procure calculatoare ar putea obţine facilităţi fiscale, susţine viceministrul tehnologiilor informaţionale şi comunicaţiilor, Dorin Recean. Încurajarea salariaţilor de către patroni ar putea să se manifeste prin cofinanţarea procurării notebook-urilor sau altor tipuri de calculatoare, utilizate atât pentru necesităţi de serviciu, cât şi acasă, transmite Info-Prim Neo.
„Există şi o iniţiativă a Camerei de Comerţ americane în Republica Moldova. Iniţiativa computerizării la domiciliu – astfel ar suna în traducere. Diferenţa de preţ între calculatoarele de masă şi cele portative devine din ce în ce mai mică. Cred că se vor găsi multe întreprinderi, inclusiv mici şi mijlocii, care vor susţine această iniţiativă”, a menţionat Dorin Recean
Viceministrul este de părere că ar fi logic ar fi ca întreprinderile care stimulează angajaţii să cumpere calculatoare să beneficieze de facilităţi fiscale. „Anul acesta, având în vedere austeritatea bugetului, nu putem să înaintăm această propunere. Dar la anul ne vom gândi cum să formulăm iniţiativa, ca aceasta să se reflecte benefic atât asupra activităţii întreprinderilor, cât şi asupra procesului de „computerizare” al populaţiei”, a remarcat viceministrul.
În paralel se lucrează asupra extinderi numărului de puncte publice de acces la internet.
Recent, cu susţinerea Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor, au fost deschise 20 de puncte publice de acces la Internet în reţeaua de subdiviziuni a Poştei Moldovei. În total sunt 117 puncte de acest fel. În alte 450 de oficii ale Poştei Moldovei se lucrează, iar internetul va fi disponibil aici începând cu anul viitor.
Numărul oficiilor Poştei Moldovei este de 1145, dar multe din ele necesită reparaţii şi amenajări înainte ca în ele să fie deschise puncte publice de acces la internet. „Cred că toate aceste activităţi vor fi finalizate până la sfârşitul anului 2012”, a estimat Dorin Recean.