Partide de opoziţie şi cele extraparlamentare şi-au mărit prezenţa la TV

În perioada 9-15 noiembrie, radiodifuzorii au oferit mai mult spaţiu de emisie electoral partidelor de opoziţie şi celor extraparlamentare – 31%, comparativ cu 27,3% în raportul precedent de monitorizare efectuat de CCA. În total, 13 posturi de televiziune au difuzat 497 de materiale cu tentă electorală, mai puţine ca în perioada anterioară de monitorizare, când au fost puse pe post 662 de materiale, transmite IPN.

Acelaşi raport arată că 8 radiodifuzori au comis unele încălcări la reflectarea campaniei electorale, favorizând sau defavorizând concurenţi electorali. „Prime”, „Publika TV”, „Canal 3”, „Canal 2” au favorizat concurentul electoral PDM.  „N 4” şi „TV 7” au abordat în buletinele sale preponderent activitatea PLDM, iar „Accent TV” a favorizat Partidul „Patria”. Posturile TV care au difuzat echidistant şi imparţial campania electorală sunt „Moldova 1”, „Pro TV Chişinău”, „Euro TV”, „RTR Moldova” şi „Ren Moldova”.

Preşedintele CCA, Dinu Ciocanu, a remarcat că s-a atestat o ameliorare a situaţiei în ceea ce priveşte reflectarea campaniei electorale, dar totuşi mai există lacune. „Vin cu apel către radiodifuzori să acorde timp maxim posibil tuturor concurenţilor electorali pe această ultimă sută de metri”, a spus Dinu Ciocan.

Mariana Onceanu-Hadârcă, membru al CCA, a spus că 31,4% din spaţiul de emisie electoral acordat  partidelor de opoziţie şi extraparlamentare este un indicator pozitiv, o dovadă de acces al acestora în spaţiul mediatic.

Alegerile parlamentare vor avea loc pe 30 noiembrie.

  • dinu ciocan despre regulament.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.