Participanţii selecţiei naţionale pentru Eurovision sunt indignaţi că posturile de radio şi TV nu le promovează piesele pentru concurs

Participanţii selecţiei naţionale pentru concursul Eurovision sunt indignaţi că posturile de radio şi televiziune din Moldova nu sunt interesate să le promoveze piesele, transmite Info-Prim Neo. Detalii pe marginea participării din acest an a R. Moldova la Eurovision au fost discutate joi, 7 februarie, în cadrul Clubului de presă, la care au participat trei concurente: Olia Tira, Alexa şi Dana Marchitan. Ultima a declarat că fiecare artist, care se respectă, n–o să plătească mass-media pentru promovare şi că posturile locale de radio şi televiziune ar trebui să fie bucuroase că li se oferă gratuit materialul muzical. Interpretele au declarat că fiecare şi-a promovat, din proprie iniţiativă, piesa la radio, pe site-ul propriu din Internet. Au apărut pe copertele revistelor locale, însă, în mare, promovarea nu a fost una adecvată pentru Eurovizion. Producătorul Oliei Tira, Serghei Orlov, a declarat că cel mai mult în acest an interpreţii au fost promovaţi pe Internet şi, deşi o astfel de promovare poate influenţa mai puţin publicul autohton, este foarte importantă pentru formarea unei opinii despre concurenţii moldoveni pentru publicul din afară. Cu referire la dezinteresul mass-mediei locale pentru promovarea pieselor din concurs, Orlov a spus că principala problemă este că artiştii locali nu sunt iubiţi. Preşedintele comitetului organizatoric al preselecţiei naţionale a concursului Eurovizion, Vitalie Cojocaru, a declarat că la Moldova 1 interpreţii nu au fost promovaţi pentru că nu toţi au avut pregătite clipurile şi din dorinţa de a face o echitate în acest sens nu s-au difuzat nici clipurile celor care le-au avut pregătite. Reprezentantul Moldovei la Eurovizion va fi selectat la 9 februarie. În finala naţională au ajuns 12 interpreţi. Câştigătorul va fi ales de juriu dar şi de public. Vitalie Cojocaru a declarat că, Comitetul european de organizare nu impune nici o restricţie pentru modul în care va fi ales câştigătorul preselecţiei locale. În acest an, votarea va avea trei componente: publicul, juriul profesionist şi echipa de experţi de la Compania „Teleradio Moldova”, care în calitate de producători speră să poată influenţa votul final, a menţionat Cojocaru. Întrebat care a fost reacţia comitetului organizatoric la declaraţiile preşedintelui republicii precum că ar trebui „să stăm acasă decât să ne facem de ruşine”, Cojocaru a spus că aceste declaraţii trebuiau interpretate drept o avertizare pentru comitetul organizatoric de a fi mai exigent privind piesele participante în concurs, iar pentru interpreţi - să depună toate eforturile pentru a interpreta la nivelul cuvenit. Componentele juriului vor avea competenţe egale la selectare, spune Cojocaru. Cine va face parte din juriul profesionist se va şti doar la 9 februarie. Se ştie doar că este vorba de personalităţi din domeniul cultural-artistic din ţară, care vor fi propuşi de uniunile de creaţie. El a dat asigurări că vor fi selectaţi membri ai juriului care să nu aibă interese faţă de anumiţi participanţi la concurs. În timpul votării membrii juriului nu vor sta alături pentru a nu se sfătui în de ei. Publicul va avea de achitat un tarif de opt lei per apel. Se va putea vota atât prin intermediul reţelei fixe de telefonie, cât şi prin intermediul oricărui operator mobil.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.