Managerii instituțiilor de învățământ au păreri împărțite referitor la noul curriculum școlar, care urmează a fi introdus de către Ministerul Educației începând cu anul 2025. În timp ce unii privesc procesul cu optimism, alții se arată sceptici privind realitatea implementării noilor prevederi, scrie Europa Liberă, citată de IPN.
Directorul liceului „Andrei Straistă” din Anenii Noi, Eugeniu Margine, a spus că susține inițiativa ministerului, doar că, în lipsă de cadre, nu toate școlile vor putea alege curriculumul de alternativă, inclusiv liceul pe care-l conduce, care este unul clasic, adică are doar clase liceale.
Unii profesori s-au arătat îngrijorați de introducerea disciplinei „Știința” pentru clasele a V-VII-a, care va încadra biologia, fizica și chimia. Potrivit lor, calitatea studiilor va avea de suferit.
Noutatea cea mai mare din conceptul de dezvoltare a curriculumului școlar este că elevii vor avea doar patru discipline obligatorii de bază: limba română, matematica, prima limbă străină, istoria universală și istoria românilor (clasele IV, V-IX și X-XII), științe (clasele I-IV), care formează așa-numitul „trunchi comun de cultură generală”. Pe lângă aceste discipline de bază, vor fi și altele obligatorii, dar ele nu vor avea pondere la media anilor de studii și nu vor conta în cazul transferului elevului.
Celelalte discipline vor fi la alegere sau opționale.
Noul curriculum național urmează să fie pus în aplicare în școlile care își vor dori acest lucru din septembrie 2025, iar din septembrie 2027 ar urma să fie implementat gradual în toate.
Din cei 284 de manageri care au participat la discuție online despre noua programă școlară, doar 84 au declarat că susțin schimbările, scrie Europa Liberă.