Până la finele lunii februarie CMC trebuie să aprobe tariful la deservirea contoarelor pentru evidenţa consumului de apă

Contra unui tarif, care urmează să fie aprobat în viitorul apropiat de către Consiliul municipal Chişinău, consumatorii de apă din capitală vor putea contracta lucrări de exploatare a contoarelor, inclusiv schimbarea acestora pe unele mai performante, atât de la furnizorul de apă cât şi de la gestionarul fondului locativ. Potrivit directorului relaţii cu clienţii al SA „Apă-Canal Chişinău”, Mihai Golban, o astfel de soluţionare a problemei privind deservirea contoarelor este prevăzută în Regulamentul privind achiziţionarea, proiectarea, instalarea, recepţionarea şi exploatarea aparatelor de evidenţă a consumului de apă, intrat în vigoare la 23 noiembrie 2007, în baza căruia urmează ca toate contoarele vechi de apă să fie înlocuite cu altele noi, mai performante. Cu toate că actele normative precedente stipulau că aceste lucrări le efectuează furnizorul, mecanismul şi sursa de finanţare nu erau stabilite. Noul act normativ prevede ca astfel de lucrări să se efectueze în bază de contract de către prestatorul de servicii. Conform calculelor preventive tariful de deservire va constitui 4,46 lei, iar în cazul în care va fi inclusă şi suma pentru achiziţionarea contorului, acest tarif va fi de 6,58 de lei lunar. Pentru acei care au apartament cu două sau trei contoare suma va creşte proporţional. Tariful de deservire urmează să fie aprobat de CMC până la 23 februarie curent, termenul limită fiind stabilit de hotărârea Guvernului. Mihai Golban spune, însă, că această povară fiscală ar putea să şi-o asume autoritatea publică locală. Actualmente conducerea capitalei examinează propunerea de a aloca în termen de trei ani cca 150 mln lei care este costul proiectului în cauză. În prezent „Apă-Canal Chişinău” promovează o politică managerială consecventă de organizare şi gestionare în condiţii de bună funcţionare, eficienţă, calitate, diminuare a impactului asupra mediului pentru creşterea calităţii vieţii şi a serviciilor prestate. Primul pas în această direcţie a fost făcut când a fost deschis în decembrie 2007 Centrul de Informare şi Perfectare a Documentelor, care corespunde sistemului integrat de calitate racordat la sistemul standardelor europene în domeniu. Astfel, clienţii nu trebuie să bată la uşile întreprinderii pentru a-şi soluţiona problemele legate de prestarea serviciului de apă. Este de ajuns să vină odată, să prezinte documentele necesare, să achite serviciile şi să semneze contractul.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.