Ospitalitatea moldovenilor este motivul pentru care străinii ar alege această destinaţie. Însă, lipsa unor campanii de promovare nu permit majorarea fluxului de turişti, a declarat pentru Info-Prim Neo şeful Serviciului analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor din cadrul Agenţiei Turismului, Victor Ciobanu. Există o strategie de dezvoltare a turismului, pentru perioada de timp 2003-2015. Anul trecut această strategie a fost revizuită şi s-a elaborat un nou proiect pentru 2013- 2020. „Scopul de bază este orientarea activităţii turismului. Acesta trebuie să devină un domeniu economic, să pună accentul pe ospitalitatea moldovenească. În urma unui studiu realizat recent, s-a menţionat că prima caracteristică a turismului din Moldova este ospitalitatea”, a menţionat Victor Ciobanu. La această etapă este preconizată elaborarea Registrului patrimoniului turistic. Este vorba despre o bază de date în format electronic care să conţină informaţii despre potenţialul turistic din Moldova. În baza acestor date, timp de 2 ani, urmează să fie creată harta digitală a Republicii Moldova, proiect finanţat de Guvernul Japoniei. Datele obţinute din ghid şi hartă vor fi comasate ca să existe o imagine complexă a potenţialului turistic din Moldova. „Dacă am spus că ospitalitatea este un plus al moldovenilor, lipsa de informaţie ne creează o imagine negativă. Dar se lucrează în domeniul acesta. Avem sprijinul USAID în lansarea unor pagini electronice destinate Zilei naţionale a vinului. Paginile sunt în perioada de testare. Totodată, se lucrează la un nou brand. Până la sfârşitul anului curent, dorim să amplasăm publicitate şi pe reţelele de socializare”, a mai spus responsabilul de la Agenţia Turismului. Şi şeful Catedrei de turism de la Universitatea Agrară de Stat, Cristina Coşciuc, spune că publicitatea joacă un rol important în promovarea turismului. „Este nevoie de investiţii mari în acest domeniu. Partea negativă este că agenţiile de turism amplasează reclamă doar pe paginile electronice personale, iar această informaţie nu ajunge mai departe”, a spus Cristina Coşciuc. Potrivit datelor statistice, doar din activitatea agenţiilor de turism şi a operatorilor turistici, din anul 2003 până în 2011 volumul încasărilor a crescut de 3 ori. Cifra a ajuns la 780 de milioane de lei.