Organizaţii de presă au creat un Consorţiu pentru Egalitatea de Gen
Şaisprezece organizaţii de media s-au coalizat în vederea creării unui Consorţiu Media pentru Egalitatea de Gen. Alianţa pledează pentru edificarea unei societăţi în care femeile şi bărbaţii sunt egali în drepturi şi şanse.
În cadrul lansării Consorţiului, luni, 3 decembrie au fost prezentate rezultatele unor studii care demonstrează că în spaţiul mediatic autohton există o anumită doză de ignoranţă şi chiar se perpetuează inegalitatea de gen, în primul rând, datorită necunoaşterii faptului că egalitatea de gen stă la baza drepturilor umane .
Organizaţiile membre ale Consorţiului îşi propun orientarea propriilor eforturi, dar şi ale societăţii în ansamblu spre promovarea conceptului egalităţii de gen în toate domeniile vieţii, ceea ce contribuie direct la implementarea Planului Naţional „Promovarea egalităţii genurilor umane în societate pentru perioada 2006-2009”, precum şi a Planului Naţional de Acţiuni în Domeniul Drepturilor Omului pentru anii 2004-2008.
Conform prevederilor Regulamentului de activitate, pentru îndeplinirea misiunii principale a Consorţiului, la fiecare jumătate de an, una din organizaţiile membre este aleasă pentru funcţia de Unitate de Coordonare a acestei alianţe. În prezent, această funcţie este deţinută de Agenţia Media Impact.
Crearea Consorţiului Media pentru Egalitatea de Gen a fost iniţiată în cadrul programului UNIFEM Moldova „Promovarea egalităţii de gen în politicile şi planurile naţionale de dezvoltare”. Programul este implementat în parteneriat cu Ministerul Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului.