Locuitorii oraşelor Edineţ şi Cupcini nu au apă la robinet de aproape două săptămâni, a sesizat un cetăţean care a sunat la redacţia IPN. Directorul financiar al SA „Apă-Canal” Edineţ, Ludmila Miron, a declarat reporterului agenţiei că motivul este o avarie la apeductul central. Reprezentanta furnizorului a negat însă că apă nu este de 2 săptămâni. Ea spune că problema a apărut acum 5 zile.
Cetăţeanul care a sunat la IPN a spus că viaţa în oraş a devenit un adevărat calvar. Consumatorii sună insistent furnizorul regional de apă, însă nimeni nu le răspunde. Oamenii fac cozi la fântânile care au rămas cu puţină apă.
Directorul financiar al SA „Apă-Canal” Edineţ, Ludmila Miron, a spus că sâmbătă, 29 iunie, s-a produs o avarie la apeductul central, fiind depistate 4 fisuri la o ţeavă cu diametrul de 630 de mm. Duminică, 30 iunie, în intervalul 21.00-23.00, furnizorul a pus la dispoziţia locuitorilor cisterne cu apă pentru aprovizionare.
Potrivit Ludmilei Miron, marţi seara, 2 iulie, s-a reuşit înlăturarea defecţiunilor tehnice, iar o parte din locuitorii oraşului Edineţ au deja apă potabilă. Serviciul de livrare a apei va fi restabilit în totalitate pe măsură ce vor fi umplute rezervoarele „Apă-Canal” Edineţ, apa fiind pompată de la o distanţă de 40 de kilometri.
4500 de locuitori ai oraşului Edineţ sunt clienţi ai furnizorului regional de apă.