Opțiuni pentru pasagerii cu bilete la zborurile anulate

Pandemia COVID-19 a impus și restricții de zbor, iar mii de pasageri s-au pomenit cu bilete procurate pe care nu le-au putut folosi. Companiile aeriene au venit cu mai multe opțiuni.

Într-un răspuns pentru IPN, compania aeriană „Fly One” precizează că le-a propus pasagerilor afectați de modificările de zbor din cauza pandemiei COVID-19 trei alternative. Este vorba despre modificarea gratuită a datei de zbor în baza orarului de zboruri disponibil, vouchere cu rambursarea a 120% din costul biletului și rambursarea costului biletului în condițiile tarifului.

„În prezent, cei mai mulți dintre pasageri solicită voucher în valoare de 120% din costul biletului pentru zborul anulat sau modificat. Și asta pentru că „Fly One” este singura companie din Republica Moldova care a implementat sistemul de rambursare prin intermediul voucherelor în valoare de 120% din costul biletului. Pasagerul poate solicita rambursarea în decursul unui an de la data procurării biletului. Comparativ cu perioada estivală, numărul solicitărilor a scăzut, datorită reluării parțiale a zborurilor”, precizează operatorul.

De la începutul situației pandemice, compania a depus eforturi maxime pentru ca fiecare angajat să rămână parte a companiei „Fly One”, motiv pentru care a reușit să gestioneze la timp majoritatea solicitărilor parvenite din partea pasagerilor, se mai spune în răspunsul pentru IPN.

Și compania „Air Moldova” propune câteva opțiuni. Pasagerii care au avut bilete, dar cursele au fost anulate, le pot modifica, timp de un an de la data procurării. De exemplu, dacă persoana a procurat biletul pe 20 martie 2020, până pe 20 martie 2021 trebuie să comunice pentru ce perioadă vrea să schimbe zborul. Dar trebuie să se încadreze până la începerea următorului sezon de zbor – 24 octombrie 2021.

Dacă pasagerul știe că nu va mai merge în țara pentru care a procurat biletul, poate solicita un voucher, egal cu valoarea biletului, iar ulterior poate procura cu acest voucher bilet pentru o altă destinație. Recomandarea este ca noul bilet să se apropie cât mai mult de suma achitată pentru zborul anulat, întrucât operatorul nu va rambursa diferența, a explicat Serviciul de presă al „Air Moldova”, contactat de IPN.

Sursa mai menționează că, din cauza situației provocate de pandemie, compania trece printr-o criză dură. La muncă iese un grup mai mic de angajați, care se ocupă nemijlocit de modificarea acestor bilete. Solicitările sunt multe și, din această cauză, clienții primesc mai greu răspuns la scrisorile pe care le trimit pe poșta electronică. Compania precizează că nici un pasager nu va rămâne cu biletul la mână, în acest sens se depun eforturi.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.