Optimizarea circulaţiei informaţiei în sectorul public aduce pluvaloare proceselor Administraţiei publice si servicii de calitate pentru cetăţeni
OPTIMIZAREA CIRCULAȚIEI INFORMAȚIEI ÎN SECTORUL PUBLIC ADUCE PLUSVALOARE PROCESELOR ADMINISTRAȚIEI PUBLICE ȘI SERVICII DE CALITATE PENTRU CETĂȚENI
Chişinău, 17 ianuarie 2011. Centrul de Guvernare Electronică a lansat iniţiativa “Forumul Tehnologiei Informaţiei în Guvern”. La eveniment au participat parteneri din sectorul privat, manageri IT din sectorul public şi parteneri externi. Aceştia s-au întrunit pentru a aborda subiecte ce ţin de utilizarea tehnologiei informaţiei în sectorul public, soluții privind gestionarea și protejarea datelor de identitate („managementul identității”), capacitatea sistemelor informatice de a comunica şi schimba date într-un mod consistent şi eficient („interoperabilitate”).
Scopul evenimentului este preluarea experienţei sectorului privat şi a altor ţări, studierea practicilor de succes privind utilizarea tehnologiilor în sectorul public.
“Astăzi discutăm nemijlocit despre cadrul de interoperabilitate din sectorul public şi managementul identităţii: cum putem utiliza, conecta, face compatibile mai multe sisteme informaţionale în sectorul public în baze de date care sunt create, în asa fel ca informaţia în cadrul diferitelor departamente, ministere să comunice şi să putem livra cât mai rapid servicii publice cetăţenilor. Mizăm foarte mult pe un parteneriat cât mai durabil cu sectorul privat şi pe faptul că vom putea aduce căt mai rapid cele mai bune practici şi tehnologii din sectorul public”, a declarat Stela Mocanu, directoare executivă a Centrului de Guvernare Electronică.
„Astfel de evenimente, care întrunesc sectorul public şi sectorul privat în jurul conversaţiilor ce ţin de interoperabilitate şi managementul identităţii și accesului, sunt cruciale pentru asigurarea fundamentului corect ale programelor e-Guvernării”, a declarat Arthur J. Riel, arhitect-şef al sistemelor informaţionale, de la Banca Mondială.
Experţi de la organizaţia FEDICT, Belgia, au prezentate cele mai bune practici ale e-Guvernării din Belgia.
“Pentru FEDICT cel mai important sunt «blocurile de construcţie», cum ar fi cadrul de interoperabilitate, servicii de identitate sau de software şi instrumente care ar putea fi puse în aplicare în ministere. Ei pot folosi aceste blocuri componente pentru a crea rapid noi aplicaţii ale e-Guvernării pentru clienţii lor: cetăţenii şi antreprenorii. Ceea ce facem noi este să încercăm să facem viaţa mai uşoară pentru dezvoltatorii TIC în cadrul ministerelor, ca ei să poată să creeze noi aplicaţii ale e-Guvernării pentru cetăţeni şi antreprenori”, a declarat Jan Deprest, preşedinte executiv al FEDICT.
Evenimentul “Forumul Tehnologiei Informaţiei în Guvern” este organizat de către Centrul de Guvernare Electronică din Republica Moldova, în parteneriat cu organizaţia FEDICT din Belgia.
Următoarea şedinţă a Forumului va avea loc în luna aprilie, atunci vor fi dicutate securitatea informaţiei în sectorul public şi securitatea cibernetică.
FEDICT – Serviciul Public Federal pentru Tehnologia Informațiilor si Comunicații, a fost constituit în Belgia, in mai 2001, devenind operațional în 2002. În calitate de serviciu public federal, FEDICT elaborează și implementează strategia federală de e-guvernare a Belgiei.