Operatorul istoric cedează poziţii
În primul semestru al anului curent, baza de abonaţi ai operatorilor de telefonie fixă a crescut, faţă de situaţia de la finele anului 2011, cu 23% şi a ajuns la 64,7 mii, iar baza de abonaţi ai operatorului istoric SA „Moldtelecom” a scăzut cu 0,2% şi a alcătuit 1,1 milioane. Urmare a acestei evoluţii, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă, raportată la 100 de locuitori, a sporit cu 0,28 puncte procentuale şi a alcătuit 33,42%, transmite Info-Prim Neo cu referire la un comunicat de presă al ANRCETI.
Veniturile provenite din vânzarea acestor servicii au scăzut cu 6,7% şi au însumat 775,1 milioane de lei. Deşi cu 48,4 milioane de lei venituri în scădere, SA „Moldtelecom” rămâne pe primul loc, cu vânzări pe acest segment de 754,4 milioane de lei. Totodată, volumul total al vânzărilor efectuate de cei 23 de operatori alternativi a crescut cu 68,7% şi a însumat 20,7 milioane de lei.
Venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al SA „Moldtelecom” a constituit 111,7 lei (în scădere cu 6,2%), iar cel al operatorilor alternativi – 58,6 lei (în creştere cu 17,4%). Valoarea medie a acestui indicator în sectorul de telefonie fixă a scăzut cu 6,5% şi a însumat 109,1 lei.
Ca rezultat a evoluţiei indicatorilor menţionaţi, la finele primului semestru al anului 2012, cota de piaţă a SA „Moldtelecom”, în funcţie de venituri, s-a redus cu 0,7 p. p. şi a alcătuit 97,1%, iar cota operatorilor alternativi a crescut în aceeaşi proporţie şi a însumat 2,9%.
Specialiştii ANRCETI explică creşterea uşoară a indicatorilor înregistraţi de operatorii alternativi de telefonie fixă prin sporirea numărului de operatori activi de la 18 la 23 şi extinderea bazei lor de abonaţi în urma conectării acestora la serviciile triple play (Internet, TV şi telefonie fixă).