Asociaţia Agenţiilor de Publicitate (AAPM) consideră inadmisibilă ignorarea continuă a părerilor şi propunerilor sale privind soluţionarea problemelor publicităţii stradale în municipiul Chişinău. Membrii asociaţiei au adresat premierul Vlad Filat o scrisoare prin care solicită să fie numit organul sau persoana responsabilă pentru verificarea ordinii stabilite prin lege de adoptare a deciziilor de către organele puterii locale, transmite Info-Prim Neo. Victoria Barbă, membru al asociaţiei, a declarat joi, 17 mai, la o conferinţă de presă, că un segment al pieţei, precum este publicitatea, astăzi nu găseşte susţinere şi nici nu este auzit de puterea executivă şi legislativă. Potrivit ei, publicitatea astăzi reprezintă o industrie serioasă în care activează mii de lucrători, care atrage investiţii din străinătate şi achită taxe fiscale de milioane în bugetul local şi de stat. „Dispreţul puterii executive a municipiului Chişinău faţă de afacerile publicitare se manifestă prin lipsa oricărui dialog constructiv, nedorinţa de a auzi poziţia reprezentanţilor acestui segment al pieţei prin încălcarea procesului decizional, determinat prin lege şi prin discursuri lipsite de etică a primarului municipiului Chişinău în adresa agenţilor economici”, a menţionat Victoria Barbă. Potrivit membrului asociaţiei, toate acestea s-au manifestat în ultimul timp ca rezultat al deciziei primarului din 18 aprilie 2012 privind demontarea până pe 1 iunie a tuturor construcţiilor publicitare pe segmentul „Porţile Oraşului” şi până la Aeroport. „Chiar acceptând în calitate de cauză principală, care apropo, nu este indicată în decizie, reparaţia planificată sau reconstruirea acestui segment, noi înţelegem că asemenea lucrări nu pot fi executate într-un termen atât de scurt. Respectiv şi demontarea construcţiilor poate fi efectuată conform unui grafic coordonat de comun acord, fără prejudicii semnificative pentru agenţii economici”, a notat Victoria Barbă. Membrul AAPM a precizat că asociaţia nu este împotriva deciziilor puterii executive, dacă acestea sunt legale şi urmăresc doar scopul transformării municipiului într-un oraş european. „Însă suntem categoric împotriva adoptării deciziilor forţate, care influenţează în mod direct o întreagă ramură a economiei, cum este publicitatea în întregime şi publicitatea stradală în special. Calificăm aceste acţiuni drept o abordare totalitară, care nu e caracteristică unei societăţi democratice”, a declarat membrul AAPM. Adresarea a fost semnată de 21 de agenţi economici – membri ai Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate. Primarul capitalei a dispus demontarea panourilor publicitare amplasate neregulamentar pe tronsonul de drum Porţile Oraşului - Aeroport până pe 1 iunie. Dacă proprietarii panourilor nu se vor conforma, acestea for fi demontate forţat de către Primărie.
Operatorii de publicitate solicită premierului verificarea deciziilor autorităţilor locale
-
victoria barba despre adresarea catre premier.mp3
- 0