Demontarea unui număr mare de panouri publicitare din Chişinău nu reprezintă altceva decât un atac raider asupra pieţei publicităţii stradale. De această părere sunt membrii Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate din Moldova (AAPM), care afirmă că prin decizia primarului capitalei, de a demonta panourile din Chişinău, se urmăreşte eliminarea de pe piaţă a companiilor de top. În cadrul unei conferinţe de presă la IPN, vicepreşedinta Asociaţiei, Victoria Barbă, a declarat că situaţia creată este una alarmantă şi intenţia primarului Dorin Chirtoacă de a demonta panourile publicitare din capitală poate avea consecinţe nefaste, atât pentru operatori, cât şi pentru municipalitate.
Victoria Barbă s-a referit la decizia anunţată de primarul capitalei în cadrul şedinţei operative de la Primărie din 8 februarie, prin care a solicitat demontarea panourilor de pe bulevardele Dacia şi Calea Orheiului, cele care sunt la sensurile giratorii şi cele care sunt peste carosabil. Vicepreşedinta AAPM a menţionat că va face un apel către Consiliul municipal Chişinău pentru a verifica legalitatea tuturor dispoziţiilor şi intenţiilor primarului.
„În situaţia creată, se conturează clar că este un atac raider, un atac care este îndreptat anume asupra companiilor de top care au stat la baza creării pieţei în municipiul Chişinău, asupra companiilor care au investit sume impunătoare de bani în construcţii, care au creat locuri de muncă, care achită impozite la buget”, a menţionat Victoria Barbă.
Potrivit Victoriei Barbă, recent în presă a fost publicată o investigaţie jurnalistică care conţine mai multe detalii, care denotă intenţiile adevărate ale primarului Dorin Chirtoacă şi anume de a favoriza anumite companii care sunt apropiate familiei sale.
„În investigaţia dată este numit şi cine anume are interesul asupra acestui sector mare, asupra domeniului întreg al pieţei publicitare outdoor din municipiul Chişinău. Sunt anume partenerii de afaceri ai liderului Partidului Liberal. Sunt nişte persoane care au un interes direct asupra pieţei, deoarece este unica piaţă media, de publicitate, care nu este politizată”, a menţionat Victoria Barbă.
În altă ordine de idei, Victoria Barbă a menţionat că în mare parte companiile de publicitate stradală sunt deschise să conlucreze cu autorităţile pentru a ajunge la un consens. Membrii AAPM sunt gata să creeze, împreună cu autorităţile, un concept nou de funcţionare a panourilor publicitare şi să verifice toate construcţiile existente.
Vicedirectorul unei companii publicitare, Iurie Caluja, a menţionat că în prezent dialogul cu autorităţile publice locale şi cu primarul Dorin Chirtoacă lipseşte. „Primarul general nu răspunde la scrisorile deschise – noi am transmis câteva scrisori deschise în adresa lui. Recent am primit un răspuns cu cerinţa de a indica numele directorilor tuturor celor 150 de companii cu indicarea numerelor de telefon. Nu este clar pentru ce îi trebuie acest lucru”, a menţionat Iurie Caluja.
Anterior, Asociaţia Agenţiilor de Publicitate a înaintat un apel public către primarul general al capitalei prin care au menţionat că dacă se va purcede la demontarea a câtorva sute de panouri, aşa cum se intenţionează, aceasta va duce la „prăbuşirea” încasărilor în bugetul Primăriei prevăzut pentru acest sector.