Operatorii 112, suprasolicitați, din cauza unor apeluri false sau nonurgente

Operatorii, care activează în Serviciul 112 sunt suprasolicitați, din cauza unor apeluri false sau nonurgente. Uneori, la numărul unic de urgențe 112 sună cetățeni, care fac glume, înjură, fac apeluri false despre producerea anumitor incendii, în timp ce alți oameni, care chiar au nevoie să cheme salvarea, sunt în așteptare. Pentru că nu sunt bine informate sau pentru că au deficiențe de văz, unele persoane sună la 112, pentru a solicita reparația conductei de gaz, apă sau pur și simplu pentru a întreba cât e ora sau care zi a săptămânii este, notează IPN.

Victoria Mitrofan, operator 112 și șef de tură, a relatat pentru Agenție că zilnic, un operator răspunde la circa 250 de apeluri, ceea ce înseamnă că este ocupat practic non-stop, în timpul orelor de muncă. Cel mai des, oamenii sună la 112, pentru a chema asistența medicală urgentă, iar cele mai multe apeluri spre 112 sunt efectuate între orele 8.00 și 11.00, 16.00 și 20.00, un flux mare de apeluri fiind înregistrate până noaptea, orele 01.00.

„Chiar vreau ca populația să știe că nu se apelează la 112 cu orice problemă, cum ar fi apă, gaz, noi nu avem nimic în comun cu ei, există servicii specializate. Mai sună și persoane care ne întreabă când se deschide o bancă, când se închide un magazin, dar în acest caz lumea încurcă serviciul de urgență cu biroul de informații. Mai sună cetățeni orbi, chiar și de 30 de ori pe zi, pentru a ne întreba cât e ora, ei, probabil, duc lipsă de comunicare”, a detaliat Victoria Mitrofan.

Despre apelurile nonurgente, Victoria Mitrofan spune că e un fel de modă printre cetățeni să cheme ambulanța, pentru probleme minore de sănătate, iar în astfel de cazuri oamenii trebuie să se adreseze medicilor de familie. „Unii vin chiar cu reproșuri, spunând că ei plătesc impozite, dar nu își dau seama că undeva stă o persoană grav bolnavă, care chiar are nevoie să cheme urgența. Nu sunt rare alertele false cu bombe sau cele false despre producerea anumitor incendii, în astfel de cazuri cei care au sunat la 112 sunt amendați. În zilele de sărbătoare sau la sfârșit de săptămână, atunci când unele persoane fac abuz de alcool, mai mulți cetățeni sună la 112, pentru intervenția poliției, în cazuri de agresiune”, a precizat Victoria Mitrofan.

Ana Carpovici, specialist relații publice la Serviciul 112, a spus că, în 2020, mai puțini oameni au chemat urgența, decât în 2019. În perioada pandemiei COVID-19, au fost mai puține sunete pentru intervenții în cazuri de accidente rutiere, dar a crescut numărul apelurilor pentru intervenții în cazuri de violență.

La Serviciul 112 activează în total 82 de operatori.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.