Asociaţia Presei Independente (API), Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) şi Asociaţia Presei Electronice (APEL) lansează o campanie împotriva manipulării prin intermediul mass-media. În cadrul campaniei vor fi efectuate monitorizări şi dezbateri publice. De asemenea, va fi elaborat un site, unde vor fi oferite exemple de manipulare, iar vizitatorii vor putea să comenteze. Postul public şi posturile regionale de televiziune vor difuza un spot al campaniei, transmite IPN.
„Scopul este de a diminua impactul manipulării asupra calităţii produsului jurnalistic şi asupra percepţiei publicului”, a spus Petru Macovei, director executiv al API, la o conferinţă de presă. Monitorizările în cadrul campaniei vor viza felul în care instituţiile mass-media reflectă evenimentele. „Vom vedea cum unul şi acelaşi eveniment este monitorizat de diferite instituţii media şi, împreună cu experţii din ţară şi de peste hotare, ne vom da cu părerea. Poate că noi, jurnaliştii, ne dăm seama fără studii şi monitorizări cine manipulează şi cine nu, dar ne vom baza pe rezultate concrete”, a spus Petru Macovei.
Rezultatele monitorizărilor vor fi publicate în limbaj simplu pentru ca fiecare cetăţean să înţeleagă când este manipulat. La fel, vor fi organizate dezbateri publice cu participarea politicienilor, experţilor în domeniu, jurnaliştilor şi studenţilor. „Vom face dezbateri publice mai mult în afara Chişinăului ca să explicăm ce este manipularea şi cum trebuie să reacţioneze oamenii”, a subliniat directorul API.
Directorul executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu, a specificat că siteul va fi lansat peste 2 luni. „ Va fi un instrument şi pentru jurnalişti, dar şi pentru consumatorii de media”, a spus Nadine Gogu.
Campania lansată este parte a acţiunilor desfăşurate în cadrul Zilelor Libertăţii Presei.