O singură instituţie a semnat Codul de conduită în campania electorală

În două săptămâni de la lansarea apelului de către Comisia Electorală Centrală o singură asociaţie a semnat Codul de conduită privind desfăşurarea şi reflectarea campaniei electorale la alegerile parlamentare anticipate din 28 noiembrie. Este vorba de „Reţeaua AICI”, în care intră mai multe posturi TV locale. Apelul, lansat la 1 octombrie, este adresat tuturor concurenţilor electorali şi mijloacelor de informare în masă. Solicitat de Info-Prim Neo, secretarul CEC, Iurie Ciocan, a declarat că autoritatea electorală a pregătit acest Cod la sugestia societăţii civile şi a politicienilor, care acum evită să-l semneze. Acest Cod este important în primul rând pentru alegători, în speranţa că instituţiile care îl vor semna îşi vor respecta angajamentele pentru un comportament corect în campania electorală, a menţionat Iurie Ciocan. Directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu, a explicat lipsa de interes a instituţiilor de presă pentru acest Cod prin faptul că nu sunt stabilite sancţiuni pentru cei care, mai întâi îşi asumă anumite angajamente, iar apoi le încalcă. Nadine Gogu a mai spus că printre jurnalişti sunt şi persoane care nu cunosc elementar despre existenţa Codului deontologic al jurnalistului, elaborat în 1999, nemaivorbind de Codul pe care îl propune CEC să fie semnat pentru alegerile din noiembrie. „Reţeaua AICI” a fost creată cu sprijinul Programului mass-media în Moldova, administrat de Consiliul pentru Cercetări şi Schimburi Internaţionale (IREX) şi finanţat de către USAID.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.