Părinţi, profesori, psihologi şi reprezentanţi ai bisericii impun dezvoltarea dialogului „Şcoală – familie – societate” pentru abordarea şi rezolvarea problemelor agresivităţii în comportamentul copiilor, transmite Info-Prim Neo. O masă rotundă la acest subiect a avut loc vineri, 13 februarie, în cadrul Direcţiei Generale Educaţie, Tineret şi Sport (DGETS) din Chişinău. Directorul general al instituţiei, Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb a subliniat că preadolescenţii constituie pătura socială cea mai vulnerabilă faţă de instabilitatea socială, situaţia economică şi morală a ţării. „Una din problemele sociale ale comunităţii noastre constă în creşterea tendinţelor agresive, în special la preadolescenţi”, a spus şefa DGETS. Eudochia Saharneanu, directorul Centrului de cercetări antropologice din cadrul Universităţii de Stat din Moldova, a constatat în urma unui studiu că cel mai expusă violenţei rămâne şcoala, în special drumul de la şcoală spre casă şi clasa în lipsa profesorului. Lucia Savca, directorul Centrului de diagnostic şi reabilitare „Armonie” susţine că violenţa şi agresivitatea la copii trebuie tratate în familie. „Tratarea copilului în şcoală este prea târzie. Totul începe din familie. Părinţii nu sunt informaţi cum trebuie să-şi educe copiii, iată de unde avem atâta agresivitate, dar şi numeroase de suicid în rândurile minorilor”, a menţionat Lucia Savca. „Violenţa nu trebuie tratată prin mustrări şi bătăi. Este nevoie de o mediere paşnică a acestor conflicte. Aceasta explic de fiecare dată copilului meu şi elevilor”, a comunicat Liuba Catlabuga, psiholog la liceul teoretic „Hyperion”. Feţele bisericeşti pledează pentru instituirea unui obiect de religie în şcoală, în scopul reducerii cazurilor de suicid printre minori. „Copilul trebuie să aibă frică de Dumnezeu. Este necesară combaterea păcatului suicidului, copiii nu trebuie să fie urmăriţi de gândul răzbunării”, a spus Vadim Cheibaş, secretarul episcopal al Mitropoliei Moldovei. Organizatorii şi participanţii la acţiune au pledat pentru familiarizarea directorilor de instituţii, cadrelor didactice şi părinţilor cu materialele şi recomandările mesei rotunde în scopul diminuării comportamentelor intolerante în familie, şcoală şi societate.