Numărul unic 112, la care urmau să fie apelate toate serviciile de urgenţă şi care urma să fie lansat până la sfârşitul anului 2010, rămâne un proiect pe hârtie pentru că nu sunt bani şi nici cadru legal care ar prevedea acest lucru. Solicitat de Info-Prim Neo, Serghei Popovici, directorul general al Centrului de Telecomunicaţii Speciale din subordinea Cancelariei de Stat, responsabil de implementarea serviciului dat, a declarat că acum doi ani a fost aprobat doar conceptul serviciului, nu şi modul de implementare. Pe lângă lipsa cadrului legal, există şi problema banilor. Autorităţile sunt în căutare de fonduri pentru a putea fi implementat proiectul. Dacă s-ar găsi banii necesari, serviciul poate fi lansat într-un an, a spus Serghei Popovici. Contactat de Info-Prim Neo, şeful Direcţiei politici în domeniul tehnologiei informaţiei de la Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţii, Pavel Şincariuc, a declarat că se lucrează la definitivarea proiectului de lege care ar reglementa implementarea serviciului unic. Proiectul a fost elaborat şi avizat de structurile de profil, dar a fost restituit de Guvern pentru că au parvenit mai multe propuneri care trebuiau examinate. Potrivit responsabilului de la minister, cel mai probabil, proiectul va fi definitivat până la sfârşitul anului. Este necesar să fie creat un plan de acţiuni şi să fie stabilite clar responsabilităţile fiecărei structuri implicate. Potrivit unei decizii a Parlamentului din 2011, cu privire la aprobarea Planului naţional de acţiuni în domeniul drepturilor omului pe anii 2011–2014, pentru crearea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, utilizând numărul de urgenţă unic european „112”, este nevoie de 600 de milioane de lei şi încă 80 de milioane de lei pentru întreţinerea anuală. Anterior autorităţile anunţau că serviciul unic urma să fie implementat până la sfârşitul anului 2010. La numărul unic 112 urmau să fie apelaţi gratuit pompierii, salvarea, poliţia şi angajaţii serviciului de gaze.