Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) constată o majorare a numărului mesajelor tendenţioase şi lipsa pluralismului de opinie în mass-media care reflectă campania electorală. Pe perioada monitorizării, 15-30 mai, o mare parte din mijloacele de informare în masă s-au axat pe promovarea masivă a unor concurenţi electorali şi pe publicitate mascată, fie pe defavorizarea sau discreditarea oponenţilor candidaţilor favoriţi.
Directorul CJI, Nadine Gogu a declarat, într-o conferinţă de presă la IPN, că la cele 5 posturi de televiziune monitorizate (Moldova 1, TV 7, Prime, Accent TV şi Canal 2) pluralismul de opinie a fost viciat de practicile editoriale partizane şi reflectarea unilaterală a subiectelor, fără opinii de alternativă. Majoritatea materialelor care au tratat subiecte controversate au eşuat să asigure echilibrul surselor şi nu au oferit dreptul la replică părţilor acuzate. Totodată, se constată că o parte din mass-media a înregistrat indicatori mai buni la capitolul asigurării egalităţii de gen, deşi tendinţa de a cita preponderent bărbaţi se menţine.
Potrivit raportului, numărul ştirilor electorale la postul de televiziune Prime s-a dublat, iar majoritatea dintre ele sunt tendenţioase şi neechilibrate. Sursele şi protagoniştii cei mai solicitaţi sunt cei din PDM, iar o asemenea abordare este specifică presei de partid. Şi Canal 2 a favorizat masiv concurentul electoral PDM.
Posturile de televiziune Moldova 1 şi TV7 au avut un comportament relativ echilibrat şi nepărtinitor, asigurând pluralismul surselor. La Moldova 1 s-a remarcat o uşoară favorizare a concurentului electoral PDM, iar la TV7 o uşoară favorizare a candidaţilor PLDM.
Postul de televiziune Accent TV a realizat cel mai mare număr de ştiri electorale pe perioada monitorizării, iar fiecare a 4-a ştire este părtinitoare. Postul de televiziune a favorizat masiv PSRM prin ştiri pozitive de la evenimente electorale şi a defavorizat PL prin scoaterea din context a anumitor declaraţii.