Numărul copiilor în sistemul rezidenţial s-a micşorat în jumătate

Numărul copiilor în sistemul rezidenţial s-a micşorat în jumătate din 2007, când a demarat reforma. Dacă cu 5 ani în urmă în cele 67 de instituţii de tip internat erau plasaţi 11500 copii, iar către 31 decembrie 2011 numărul acestora s-a redus până la 5723, transmite Info-Prim Neo cu referire la datele Ministerului Educaţiei. La o conferinţă tematică despre parteneriatele în implementarea reformei sistemului rezidenţial de îngrijire a copilului şi dezvoltarea educaţiei incluzive, mai mulţi oficiali au menţionat importanţa de a duce până la capăt reforma demarată. „Atunci când am constatat că nu avem suficientă capacitate instituţională, umană şi de expertiză am solicitat sprijin din partea partenerilor, am cooptat ONG-urile de profil. Am avut parte de sprijinul partenerilor internaţionali, dar am apelat şi la autorităţile publice centrale din ţară. Eforturile consolidate au făcut să avem rezultatele pe care le-am obţinut, şi anume circa 50% de copii dezinstituţionalizaţi”, a declarat viceministrul educaţiei, Tatiana Potâng. Şeful Direcţiei generale învăţământ preşcolar, primar şi secundar general, coordonator în consiliul de coordonare a reformei sistemului rezidenţial de îngrijire a copilului, Valentin Crudu, a comunicat, în cadrul conferinţei, că s-a realizat obiectivul de a reduce de două ori numărul copiilor plasaţi în instituţii şi urmează ca în perioada anilor 2012-2015 să fie reorganizate 22 de instituţii de tip rezidenţial. În 2012 urmează să fie închise 7 instituţii rezidenţiale, 4 dintre care nu au niciun copil în plasament, aceştia fiind reintegraţi în familia biologică sau plasaţi în servicii de tip familial. „Incluziunea socială şi educaţională reprezintă o nouă şansă pentru copiii din instituţiile rezidenţiale. Ei îşi încep a trăi în mod firesc viaţa, devin personalităţi şi contribuie la dezvoltarea comunităţii şi aceasta trebuie promovat deoarece în societatea noastră mai persistă reticenţele”, a declarat vicepremierul Mihai Moldovanu, preşedinte al Consiliului Naţional pentru Protecţia Drepturilor Copilului. Viceprim-ministrul a remarcat că anume colaborarea între şcoală şi familie este esenţială pentru susţinerea copiilor, iar rezultatele care se urmăresc în procesul de reformare a sistemului rezidenţial ţin de nivelul acestei colaborări. Vicepremierul a mai spus că reformarea sistemului rezidenţial trebuie să fie dominată de principiul interesului superior al copilului, protecţia specială şi responsabilizarea familiei, iar instituţiile de învăţământ trebuie să ofere un mediu tolerant şi prietenos copiilor.
  • tatiana potang despre rezultatul atins prin cooperare in reformarea sistemului de institutionalizare.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.