Datele Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că în prima jumătate a anului 2013 s-a atestat o scădere a numărului de abonaţi la serviciul de televiziune contra cost. Reducerea are loc pe fundalul unei creşteri uşoare a veniturilor din vânzarea acestui serviciu, transmite IPN.
Numărul total al abonaţilor s-a redus, faţă de finele anului 2012, cu 1,31% şi a însumat 281,2 mii de abonaţi. Veniturile pe acest segment de piaţă au sporit, faţă de perioada respectivă a anului trecut, cu 2,5% şi au constituit 82,7 milioane lei.
Ponderea abonaţilor la serviciul de televiziune în format digital a crescut cu 5,4 puncte procentuale şi a ajuns la 38,5%, iar cea în format analog a scăzut proporţional până la 61,5%.
În perioada de raport, pe piaţa serviciului de televiziune contra cost din Moldova au activat 94 de furnizori. Cele mai importante cote au fost deţinute, în funcţie de cifra de afaceri, de SRL „Sun Communications” – 30,5%, SA „Moldtelecom” – 24%, SRL „Focus sat” – 5,9%, SRL „AMT” – 4,5%.