Numărul abonaţilor la serviciile de internet mobil a crescut cu 17% în prima jumătate a anului. În acelaşi timp, numărul abonaţilor la internet fix s-a majorat cu doar 5%. Cel mai mare număr de abonaţi noi la serviciile internet mobil l-a înregistrat compania SA „Orange Moldova”, iar cel mai mic – marca comercială „Unite”, transmite IPN.
Potrivit unui comunicat de presă al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, cei mai mulţi abonaţi la internet fix, peste 18 mii, s-au conectat la reţeaua de acces fix în bandă largă a SA „Moldtelecom”, iar SRL „Starnet” şi „Sun Communications” au atras circa 3 mii şi, respectiv, 1 mie de abonaţi noi.
Datele ANRCETI arată că, în perioada de raport, veniturile celor trei furnizori de reţele mobile provenite din vânzarea serviciilor de acces dedicat la internet mobil au sporit, faţă de primul semestru al anului 2012, cu circa 28% şi au însumat peste 132 de milioane de lei. Volumul total al vânzărilor înregistrat de cei 50 de furnizori de servicii transmisiuni de date şi internet fix au crescut cu peste 20% şi au depăşit cifra de 460 de milioane de lei.
Cei trei furnizori de reţele mobile deţin pe piaţa serviciilor de internet mobil dedicat următoarele cote de piaţă: SA „Orange Moldova” – 40,9%, SA „Moldcell” – 37,3% şi SA „Moldtelecom” – 21,8%. Pe piaţa serviciilor de Internet fix cele mai mari cote de piaţă sunt deţinute de SA „Moldtelecom” - 71%, SRL „Starnet”- 5,4% şi SA „Orange Moldova” - 3,1%.