Celebrul ghid turistic „Lonely Planet” a clasat Republica Moldova pe primul loc între ţările Europei cu potenţial turistic nevalorificat. Agenţia Turismului a preluat acest mesaj şi l-a plasat în noul său spot de promovare a imaginii turistice a ţării, făcut public pe 4 august şi care urmează să ajungă la posturi de televiziune internaţionale, inclusiv pe 8 august în China,transmite IPN.
Potrivit directorului general al Agenţiei Turismului, Nicolae Platon, varianta de 50 de secunde a spotului va fi scurtată, pentru o mai bună conformare la cerinţele televiziunilor internaţionale. De asemenea, către Ziua Mondială a Turismului, 26 septembrie, va fi finalizată varianta de 6 minute a spotului. Acestea fac parte din campania de comunicare pentru anii 2014-2015 care va fi desfăşurată în Germania, Marea Britanie, Polonia, Franţa, ţările scandinave şi China.
Spotul promoţional a fost creat de un grup de lucru şi pentru a reda un mesaj clar, un motiv pentru vizitarea ţării, s-a decis pedalarea pe statutul dat de „Lonely Planet”. Pentru claritate deplină şi sinceritate s-a utilizat, spre sfârşit, un mesaj transmis de un vorbitor nativ de engleză – ambasadorul Marii Britanii la Chişinău, Philip David Batson.
Este prezentată clima din Moldova, peisajele frumoase, activităţi, cultura locală şi tradiţii. Pe fundal este piesa „En of pianoland” a interpretului autohton Andrew Rayel. Ca inovaţie, în spot s-a încercat redarea dezavantajelor ţării ca ceva inedit, precum lipsa infrastructurii.
În toamnă va fi deja finalizat spotul de 30 de secunde şi acum se negociază cu televiziunile europene pentru difuzarea acestuia. Specialişti de la Agenţia Turismului au luat în calcul că turiştii europeni îşi planifică din toamnă vacanţa pentru anul viitor, astfel ei vor încerca a trezi interesul acestora pentru Moldova.
Pentru realizarea spotului s-au cheltuit 198 de mii de lei.
Lonely Planet este cea mai mare editură de ghiduri de călătorie din lume, fiind deţinută de trustul BBC Worldwide.