Municipiul Chişinău are un Regulament privind modul şi condiţiile de acordare a permisiunii de utilizare a simbolicii locale
Regulamentul privind modul şi condiţiile de acordare a permisiunii de utilizare a simbolicii locale şi denumirii oficiale sau istorice a municipiului Chişinău de către agenţii economici a fost aprobat, joi, 20 iulie, de Consiliul Municipal. Potrivit responsabililor din cadrul Direcţiei Generale Economie, Reforme şi Relaţii Patrimoniale (DGERRP, acest regulament va preveni prejudicierea imaginii municipiului, ordinii publice şi bunelor moravuri.
Potrivit regulamentului, prin simbolica locală se are în vedere stema, imaginea monumentelor de arhitectură şi istorice, denumirea oficială „Chişinău”, precum şi denumirea istorică a municipiului şi traducerile lor. Dreptul de utilizare a simbolicii locale în denumirea întreprinderii şi/sau în marca de produs şi/sau de servicii se obţine numai prin decizia CMC.
Denumirea de „Chişinău” poate fi utilizată pentru produsele lor de mai mulţi agenţi economici, susţine şefa DGERRP, Valentina Merlă. Conform prevederilor Codului Fiscal, în cazul utilizării simbolicii locale, agenţii economici trebuie să achite în bugetul local o taxă în valoare de 0,1 la sută din valoarea producţiei fabricate.
Conform regulamentului, decizia de a acorda unui agent economic permisiunea de a utiliza simbolica locală va fi luată numai în cazul în care produsele sau serviciile nu prejudiciază imaginea municipiului, iar calitatea lor este certificată de organismele de evaluare a conformităţii. Permisiunea se acordă pe un termen de 10 ani, cu dreptul de prelungire. Aceasta poate fi anulată în cazul în care titularul utilizează simbolica pentru alte produse şi servicii, fie aduce prejudicii de imagine, fie calitatea produselor şi serviciilor nu mai corespunde standardelor stabilite la data acordării permisiunii.
În prezent, simbolica locală este utilizată de 29 de agenţi economici. În lipsa regulamentului respectiv, doar 9 dintre ei achitau taxe în buget. Potrivit responsabililor din cadrul DGERRP, până în prezent nu au fost înregistrate cazuri de prejudiciere a imaginii municipiului de către agenţii economici.