Municipalitatea se confruntă cu un deficit acut de angajaţi în salubrizare şi tehnică de deszăpezire
Primarul mun. Chişinău, Dorin Chirtoacă, este mulţumit de felul în care au muncit serviciile Primăriei pentru a curăţa drumurile principale de zăpadă, dar spune că este nevoie de mai multe unităţi specializate pentru a interveni cu promptitudine, atât pe străzile secundare, cât şi pe căile de acces din interiorul cartierelor.
Potrivit edilului, procurarea autospecialelor va fi discutată de către Consiliul municipal Chişinău pe parcursul acestui an. Şeful Direcţiei transport public şi căi de comunicaţie , Veaceslav Ţărnă a declarat luni, 14 ianuarie, în cadrul şedinţei operative de la Primăriei că, după normele în vigoare, municipalitatea trebuie să dispună de 619 unităţi specializate de curăţare a drumurilor, însă, are doar 88. În capitală există peste o mie de străzi, iar tehnica din dotarea Regiei „Exdrupo” nu permite de a asigura accesul la fiecare scară de la bloc, spune Ţărnă.
Pretorul sectorului Centru, Vladimir Şarban a menţionat că există foarte multe restanţe la capitolul deszăpezire şi salubrizare şi că reacţia cetăţenilor este firească. Potrivit lui, dacă tehnica de deszăpezire mai poate fi procurată şi reparată, atunci o problemă serioasă pe care o au autorităţile locale rămâne cea a lipsei muncitorilor în salubrizare. Numai în sectorul Centru există un deficit ce circa 185 de persoane. Situaţia este similară în celelalte sectoare ale municipiului, a subliniat pretorul.
"A fost aprobat noul tarif pentru deservirea blocurilor locative şi cred că n-o să fim înţeleşi de către cetăţeni, dacă în continuare va rămâne acelaşi număr de angajaţi care salubrizează teritoriul din jurul caselor de locuit”, a menţionat Şarban. El a spus că ar fi cazul ca cei responsabili să iniţieze deja propuneri către CMC pentru a modifică grila de salarizare a angajaţilor din salubrizare, deoarece sumele oferite în prezent pentru această muncă nu sunt atractive pentru cetăţeni.
În context, primarul general a menţionat că aceasta este sarcina Direcţiei generale locativ-comunale, din momentul în care s-a aprobat tariful la deservirea blocului. El a cerut viceprimarului de ramură, Igor Lupulciuc, să elaboreze un calendar de lucru al serviciilor municipale şi întreprinderilor de gestionare a fondului locativ, în conformitate cu decizia privind majorarea tarifului pentru deservirea blocului.