Municipalitatea califică acţiunile PUM drept o provocare
Panourile publicitare ale Partidului Umanist, în număr de 60 în tot oraşul, au fost instalate contrar prevederilor legale şi fără avizul organelor competente, anunţă Primăria Chişinău într-un comunicat de presă ca reacţie la declaraţia formaţiunii politice din această dimineaţă.
Potrivit municipalităţii, panourile au fost coordonate cu Centrul Naţional de Terminologie abia după ce au fost plasate. În plus, Centrul a solicitat expres modificarea şi corectarea textului de pe imagini.
În declaraţia remisă de PUM Primăria este acuzată că a dispus ilegal demontarea panourilor cu liderul Partidului Umanist, Valeriu Pasat, invocând că publicitatea stradală în limba rusă este interzisă în capitală, iar pe panourile în limba română ar fi depistate greşeli.
Primăria Chişinău precizeză că nu a interzis amplasarea publicităţii Partidului Umanist, ci a expediat o sesizare tuturor proprietarilor de panouri publicitare din oraş, prin care se atrage atenţia asupra necesităţii respectării normelor gramaticale pe imagini.
Municipalitatea califică acţiunile Partidului Umanist drept o provocare, cu tentă electorală, prin care formaţiunea încearcă să aducă în discuţia publică un subiect inventat.
Săptămâna trecută PUM a instalat panouri publicitare cu textul în limba română „Gastarbaiterul a venit acasă! A scuipat pe toate propunerile miliardarilor şi demnitarilor străini. Şi s-a întors în Ţară. Pentru că o iubeşte!” şi în limba rusă „Гастарбайтер вернулся домой. Бросил кучу предложений иностранных миллиардеров и влиятельных лиц. И вернулся на Родину! Потому что он ее любит!”.