Moldova 1 a avut peste 50 de ore de emisie în campania electorală
Postul public de televiziune a avut peste 40 de ore de dezbateri în timpul campaniei electorale şi mai mult de 10 ore de emisiuni de educaţie electorală, a declarat, miercuri, directorul Moldova 1, Angela Sârbu, citată de Info-Prim Neo.
Directorul postului TV Moldova 1 a menţionat că în timpul campaniei electorale concurenţii electorali au participat la câte 2 runde de dezbateri, iar la final a fost organizată o dezbatere cu reprezentanţii aripilor de tineret ale partidelor politice pentru a prezenta populaţiei opiniile şi opţiunile viitorilor politicieni. Ratingul emisiunilor electorale a depăşit media celorlalte emisiuni de la Moldova 1.
Mihai Scoarţă, responsabil de campanie la Moldova 1, a menţionat că doar 26 de candidaţi din 39 au folosit timpii gratuiţi de antenă puşi la dispoziţie de postul public de televiziune. Cel mai mult a profitat de aceşti timpi partidul AMN, urmat de PCRM, PL, PLDM. La capătul clasamentului se plasează candidaţii independenţi Oleg Cazac şi Tatiana Ţâmbalist. La capitolul publicitate contra plată, timpi de antenă au solicitat 16 candidaţi. Cel mai mult a cheltuit PLDM, urmat de PDM, AMN şi PCRM, iar cel mai puţin a cheltuit Partidul Ecologist „Alianţa Verde” şi candidatul independent Tatiana Ţâmbalist. Dezbaterea din 26 noiembrie a avut cea mai mare audienţă când aproape 300 000 de oameni au privit Moldova 1.
Nici la Radio Moldova nu toţi concurenţii electorali au fost prezenţi la dezbateri sau la emisiunile de prezentare a platformelor electorale. Preşedintele Radio Moldova, Alexandru Dorogan, a menţionat că aproape 50 de experţi au participat la emisiuni de dezbateri şi emisiuni educative. Concurenţii electorali au răspuns la circa 500 de întrebări şi opinii din partea cetăţenilor. Pentru prima oară în istoria radioului naţional în studiou a fost instalată o cameră web pentru ca toţi cei care ascultă Radio Moldova prin internet să poată vedea ce se întâmplă în studiou.
Directorul Companiei „Teleradio-Moldova”, Constantin Marin, a menţionat că ţinta principală a fost cetăţeanul, care a trebuit să fie informat suficient pentru ca în ziua scrutinului acesta să poată să facă o alegere corectă.
Preşedintele Consiliului de Observatori al TRM, Eugeniu Rîbca, a menţionat că IPNA Compania „Teleradio-Moldova” a demonstrat un profesionalism înalt în ceea ce priveşte activitatea în campania electorală. Pe viitor trebuie să fie continuată baza pusă în acest moment, astfel încât, orice conducere ar fi în Republica Moldova sau ar avea TRM, această instituţie să rămână publică.