Modificările la Codul Audiovizualului vor mări volumul produsului autohton, CCA

Modificările operate de Parlament în Codul Audiovizualului au scopul de a oferi radiodifuzorilor din Republica Moldova posibilitatea să difuzeze un spectru mai mare de forme de publicitate pentru a acumula finanţe, iar ulterior, în toamnă, să se supună unor noi legi care le vor cere mărirea volumului de produs autohton. Declaraţia aparţine preşedintelui Consiliului Coordonator al Audiovizualului, Marian Pocaznoi, solicitat de Info-Prim Neo. Lărgirea spectrului de forme de publicitate a fost realizată conform directivei europene cu privire la serviciile media din anul 2010. „În toamnă este posibil ca CCA să vină cu un proiect de decizie prin care să impună radiodifuzorii să creeze produs autohton în proporţie de cel puţin 30-40% din emisia totală. Astfel, pentru a nu apărea motivaţii că nu sunt bani suficienţi pe piaţa publicitară, au fost adoptate aceste modificări”, a declarat Marian Pocaznoi. Posturile de televiziune şi radio care nu vor produce emisiuni autohtone vor fi lipsite de dreptul de a plasa publicitate. Modificările operate vizează şi timpii de emisie destinaţi publicităţii, dar şi modalitatea plasării acesteia, inclusiv teleshoppingul. Proiectul a fost adoptat ieri, 11 iulie, în două lecturi de către majoritatea parlamentară. Modificările care vizează distribuitorii de servicii care retransmit canale de peste hotare intră în vigoare de 1 ianuarie 2013, celelalte imediat după adoptare.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.