Evidența facturilor și biletelor de tratament balneosanatorial, eliberate entităților prin Casa Națională de Asigurări Sociale și Confederația Națională a Sindicatelor, se va face atât pe suport de hârtie, cât și în format electronic. Modificări în acest sens au fost aprobate de Guvern în Regulamentul privind prestațiile în sistemul public de asigurări sociale pentru prevenirea îmbolnăvirilor și recuperarea capacității de muncă, transmite IPN.
Entitățile au dreptul la unul sau mai multe bilete pentru tratament balneosanatorial dacă suma calculată din suma contribuțiilor de asigurări sociale (23%) acoperă costul biletelor (în 2018 costul mediu al unui bilet este de 5507 lei). Prin modificările operate se exclude restricția de timp în care o unitate economică poate pretinde bilet de tratament balneosanatorial. Actualmente, termenul de acumulare a sumelor respective din contribuții este de până la cinci ani.
În vederea determinării periodicităţii utilizării biletelor de tratament, asiguratul care îndeplineşte condiţiile pentru obţinerea biletului în temeiul mai multor acte normative, la alegere, va beneficia de bilet în baza unui singur act, dar nu mai des decât o dată la trei ani calendaristici.
În data de 26 februarie a intrat în vigoare lista entităților care au dreptul la bilete de tratament balneosanatorial pe parcursul anului 2018, în baza contribuțiilor de asigurări sociale de stat transferate de către entitate în bugetul asigurărilor sociale de stat în anul 2017.
Din totalul de 55,6 mii de entități care își aduc contribuția la bugetul asigurărilor sociale de stat, 1904 entități au dreptul la unu și mai multe bilete prin intermediul Confederației Naționale a Sindicatelor, iar 1980 – prin intermediul CNAS. 51,7 mii de entități nu pot solicita bilete de tratament deoarece nu acoperă prin contribuțiile lor costul mediul al unui bilet.