Guvernul a aprobat aprobat modificări la Legea privind pensiile de asigurări sociale de stat. Modificările ţin de simplificarea modalităţii de calculare a pensiei pentru cetățenii care au activat în anumite instituţii/întreprinderi, dar din motive obiective (incendiu, inundaţie, conflict armat etc.) documentele confirmative cu privire la venitul asigurat pentru întreaga perioadă de activitate lipsesc în arhiva instituţiilor vizate.
În asemenea cazuri, cuantumul pensiei va fi calculat în baza salariului mediu lunar pe ţară, determinat pentru fiecare categorie de beneficiari la data depunerii cererii de pensionare.
Alte modificări se referă la termenul de aprobare a deciziei privind acordarea dreptului la pensie . Astfel, vor fi evitate situaţiile când o normă legală permite de a prezenta documentele în termen de 30 de zile, iar alta de a lua decizia de stabilire a pensiei în termen de 15 zile. În acest sens, proiectul documentului prevede extinderea termenului de emitere a deciziei de acordare a drepturilor la pensie sau de respingere a cererii de pensionare până la 30 de zile de la depunerea cererii.
Proiectul modificărilor va fi prezentat spre aprobare Parlamentului.