Mai mulți studenți din cele șase universități în care a fost implementată metoda de predare-învățare, bazată pe probleme (PBL), vor efectua deplasări în scop de formare și studii în Marea Britanie și Danemarca. În cadrul unei conferințe de presă la IPN, studenții implicați în proiectul care este parte a programului Uniunii Europene „Erasmus+”, au declarat că metoda PBL oferă posibilitatea de a îmbunătăți capacitățile personale, dar și cele profesionale. Totodată, tinerii spun că în procesul implementării au reușit să obțină rezultate bune și au învățat munca în echipă, iar deprinderile acumulate pe băncile universității le vor prinde bine în activitatea profesională.
Cele șase universități care au aplicat noua metodă de predare-învățare sunt Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Academia de Studii Economice, Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hașdeu” din Cahul, Universitatea Tehnică și Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți.
Larisa Bugaian, prorector UTM, a spus că fiecare universitate și-a ales un mod individual de implementare a noii metode. De exemplu, studenții de la business și administrare au primit o listă de probleme și fiecare echipă și-a ales una, asupra căreia au lucrat. Cei de la medicină au aplicat metoda PBL pe un studiu de caz concret și abordarea s-a referit la o maladie.
Larisa Bugaian a menționat că această metodă este centrată pe student, care caută în cărți nu doar ce i-a spus profesorul, dar identifică individual metode de soluționare a problemelor. Un alt avantaj îl constituie lucrul în echipă, care permite un schimb de practici între studenți. Prorectorul a mai spus că mobilitatea academică pentru studenți este o oportunitate, iar la întoarcere tinerii își vor împărtăși cu colegii noile cunoștințe. În acest sens, urmează a fi organizate mese rotunde în cadrul instituțiilor de învățământ.
Coordonatorul proiectului Problem Based Learning (PBL) Romeo Țurcan, profesor la Universitatea Aalborg din Danemarca, a declarat că o experiență în cadrul programului au constituit-o activitățile în echipe interdisciplinare, alcătuite din studenți din cele șase universități și aceasta este o practică cu țintă de viitor. Metoda de predare-învățare bazată pe probleme (PBL) urmează să fie implementată și în anul viitor de studii, începând cu 1 septembrie 2018. În ceea ce ține de mobilitatea academică, Romeo Țurcan a spus că pe lângă faptul că la întoarcere studenții își vor împărtăși experiența cu colegii vechi, aceștia vot putea să le explice și colegilor noi veniți la studii despre avantajele și oportunitățile proiectului.
„Ce poate fi mai bine când învățământul se schimbă spre bine, spre un învățământ sănătos. Acest sistem este unul foarte aplicabil și binevenit pentru specializare”, a declarat Valeriu Podborschi, șef de departament UTM. În mod tradițional, toate specialitățile au o teză de an pentru care majoritatea lucrului se face acasă, individual, însă, spune Valeriu Podborschi, el a optat întotdeauna pentru lucrul în echipă și această metodă le dezvoltă studenților aceste abilități.