Un brand construit pe valori, rezistă testul timpului și provocărilor temporare. Totodată, o echipă puternică, construiește un brand puternic. Iar la Mobiasbanca, punem oamenii pe primul loc, fiind un angajator responsabil și de încredere timp de 30 de ani. Mai multe detalii despre angajamentele conducerii Mobiasbanca - OTP Group faţă de echipă, ne spune şeful Departamentului Resurse Umane, Radu Jechiu.
Cum a răspuns Mobiasbanca – OTP Group la această provocare creată de infecția coronavirus?
R.J. - Prioritatea numărul unu a fost protejarea angajaților săi, în acest sens fiind întreprinse măsuri de izolare socială maximă. Inițial, a fost sistată activitatea în mai multe unități, pentru a reveni din 1 aprilie la un program redus de activitate în toate sucursalele. Pentru circa 200 angajați, cu funcții de vânzări, suport și control au fost create condiții tehnice de lucru de la distanță imediat după anunțarea stării de urgență. Toți angajații au fost instruiți online cu privire la măsurile de prevenire și răspândire a infecției COVID 19 printr-un modul de eLearning și informare internă regulată despre măsurile de protecție.
- Ce măsuri ați întreprins în cazul angajaţilor care activează în oficiu sau sucursale?
R.J. - Banca a rămas la dispoziția clienților săi cu tot spectrul de servicii, venind în întâmpinare cu unele măsuri de susținere în această perioadă dificilă din punct de vedere financiar. Pentru angajații care activează în oficii și sucursale au fost luate imediat măsuri de protecție prin dotarea cu echipamentele necesare, dezinfectanți, monitorizarea temperaturii la începutul zilei de muncă, reducerea programului de muncă. Pe lângă măsurile menţionate mai sus, angajatilor care activează din birou, le-a fost asigurat transport individual, prin serviciile de taxi.
- Multe persoane și-au pierdut sursa de venituri în această perioadă, angajatorii fiind nevoiți să-și reducă sau chiar sisteze activitatea. Care este situația din acest punct de vedere la Mobiasbanca – OTP Group?
R.J. - Banca a păstrat același nivel de salarizare a angajaților care activează în oficiu, sucursale sau la distanță. Angajații a căror activitate a fost întreruptă, din motive operaționale, au rămas în regimul de staționare la domiciliu și sunt remunerați cu 90% din salariul de bază. Aceștia reprezintă 16% din numărul total de angajați.
Ba mai mult, conducerea băncii și-a onorat toate obligațiunile și deciziile luate anterior crizei, astfel, au fost majorate salariile pentru anumite categorii de angajați, în cadrul exercițiului anual de revizuire salarială, au fost achitate bonusurile de performanță anuală și prima de Paști tuturor angajaților.
- Într-un interviu oferit de Președindetele băncii, László Diósi a vorbit despre planurile ambițioase de dezvoltare ale băncii și a menționat despre necesitatea de extindere a echipei. Continuați recrutările în această perioadă?
R.J. – Pentru a respecta măsurile sanitare de protecție și pentru asigurarea integrării calitative în echipă a noilor colegi, ritmul de recrutări a scăzut, fiind păstrat doar pentru funcții cheie și roluri necesare de a fi acoperite pentru proiectele deja demarate, iar interviurile sunt realizate online. Treptat am început să revenim la planul inițial de recrutare, pentru a ne pregăti de reluarea activităților necesare atingerii obiectivelor noastre ambițioase.
- Ați identificat careva avantaje în privința muncii de la domiciliu în această perioadă? Analizați oportunitatea de a menține această practică pentru anumite funcții?
R.J. - Este o realitate la care ne-am adaptat ad-hoc, prin reorganizarea activității băncii.
Desigur, este o experiență nouă pentru mulți dintre noi, deaorece ceva timp în urmă doar la nivel de idei aveam opțiunea de lucru la domiciliu. În această perioadă, cu siguranță mai mulți colegi au devenit adepții lucrului de la domiciliu, iar alții apreciază și mai mult posibilitatea de a lucra în oficiu.
Cred că această criză va impulsiona diferite sectoare și companii, atât la nivel internațional cât și local, să-și ajusteze mai rapid modelele tradiționale de organizare a activității echipelor. Mobiasbancă are capacitățile necesare pentru a dezvolta și implementa schimbări în acest sens.
Mi-ar plăcea să avem implementat un model hybrid în care mai mulți colegi vor putea activa din oficii dar și de la domiciliu, având un orar de muncă ajustat corespunzător, astfel combinând avantajele ambelor opțiuni. În aceste noi condiții de muncă au de câștigat ambele părți.
- Ce lecții ați învățat în această situație nouă?
R.J. – Orice situație neprevăzută este un test, iar reușita răspunsului la aceasta depinde de flexibilitatea și timpul de reacție a organizației. Am văzut că putem face mai multe schimbări bune și într-o perioadă de timp mai scurtă.
Ne-am convins o dată în plus despre importanța oamenilor, a echipei și necesitatea de a construi echipa bazată pe valori comune. Calitatea de angajator responsabil - nu ține doar de măsurile întreprinse în perioadele de activitate normală, aș spune că această calitate este confirmată mai ales în perioade incerte sau dificile. Iar Mobiasbanca-OTP Group, prin acțiunile sale, demonstrează că este un angajator care pune oamenii pe primul loc.
Chiar dacă această criză ne obligă să scădem ritmul, trebuie să ne pregătim pentru o revenire la normal, să fim pregătiți pentru a continua realizarea planurilor de dezvoltare, să continuăm cu instruirea echipelor prin ajustarea programului la noile circumstanțe, poate sub altă formă, mai interactivă, și alte activități interne pentru a revitaliza coeziunea echipei, a transmite încurajări și siguranță colegilor.
Aș dori să închei gândurile mele cu următorul citat de Albert Einstein - “Viața este ca mersul pe bicicletă. Pentru a-ți menține echilibrul trebuie să continui să mergi înainte.”
---------
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire