Ministru: Banii din Fondul Rutier nu vor mai fi distribuiţi după criterii politice

Repartizarea mijloacelor financiare din Fondul Rutier trebuie realizată conform unor criterii clare şi transparente şi care sunt determinate de necesităţile reale, susţine ministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor, Iurie Chirinciuc. În cadrul unei şedinţe de lucru cu privire la eficientizarea întreţinerii drumurilor locale, ministrul a declarat că repartizarea banilor din Fondul Rutier nu se va mai face pe criterii politice, transmite IPN.

Iurie Chirinciuc şi-a exprimat nemulţumirea referitor la modalitatea în care au fost repartizate şi utilizate în 2015 mijloacele din Fondul Rutier, destinate întreţinerii drumurilor. „La unele autorităţi publice locale au ajuns, la altele nu au ajuns. Am rămas să lucrez la minister pentru că este nevoie de o schimbare esenţială în acest sens, astfel ca repartizarea mijloacelor să fie făcută pe criterii clare şi transparente, care sunt determinate de necesităţile reale”, a mai spus ministrul.

Situaţia de ansamblu privind întreţinerea drumurilor locale a fost prezentată de către Andrei Cuculescu, şef de direcţie la MTID. Potrivit lui, lungimea drumurilor, cărora, de obicei, li se spun drumuri locale este mai mare decât cea a drumurilor naţionale şi constituie aproape 7 mii de kilometri. Doar 21% din drumurile locale  se află într-o stare cât de cât normală. În rest, sunt drumuri rele sau foarte rele. Cuculescu a menţionat că din lipsă de resurse acestea, nu se repară regulat, podurile, şi în special, podeţele nu sunt sigure, iar planificarea reparaţiilor, tot din  lipsă de bani este de calitate îndoielnică.

„Se înregistrează o finanţare neuniformă pentru un kilometru de drum local reparat, în unele raioane această cifră este 10 ori mai mare decât în altele, faptul acesta nu poate să nu trezească anumite presupuneri”, a notat Andrei Cuculescu.

Potrivit lui, pe de altă parte, chiar dacă autorităţile publice locale ar putea obţine surse pentru întreţinerea drumurilor locale şi din alte fonduri decât Fondul Rutier, de exemplu Fondul pentru Dezvoltare Regională, Fondul de Investiţii Sociale din Moldova, Fondul Ecologic cererile lor, deseori, sunt refuzate pentru că  nu toate segmentele de drum se află la balanţa autorităţilor publice locale.

În acest sens, propunerea MTID este de a trece la balanţa autorităţilor locale de nivelul II acele drumuri locale, care asigură legătura dintre raioane, concomitent cu majorarea alocărilor din Fondul rutier.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.