Ministerul Justiției a solicitat autorităților locale să asiste cetățenii care doresc să acceseze serviciul guvernamental de apostilare a documentelor online, dar nu dețin semnătură electronică sau nu au acces la calculator, transmite IPN.
Ministrul Veronica Mihailov-Moraru a precizat că transformarea digitală a serviciilor publice reprezintă o modalitate de a oferi servicii mai rapid și mai ieftin. Conlucrarea eficientă și implicarea administrației publice locale va permite atingerea unui nivel sporit de diseminare a serviciilor publice electronice, conform standardelor și obiectivelor Uniunii Europene.
La 2 mai anul curent, Ministerul Justiției, în parteneriat cu Agenția de Guvernare Electronică, a lansat, în regim de pilotare, serviciul de apostilare electronică într-o nouă versiune. Oricare cetățean care deține semnătură electronică poate solicita acest serviciu la orice oră, din orice colț al lumii, intrând direct pe platforma: apostila.gov.md sau accesând portalul serviciilor publice: servicii.gov.md. De asemenea, serviciul este prestat la ghișeele Direcției Apostilă și Legalizare din municipiul Chișinău sau Bălți.
Peste 31 de mii de cereri de apostilare online a actelor au fost depuse de la lansarea noului serviciu electronic. Până acum, circa 27 de mii de solicitări au fost deja executate.