Ministerul Educaţiei dă replică acuzaţiilor de colectare a datelor personale

Ministerul Educaţiei regretă declaraţiile unor deputaţi din Parlament privind colectarea datelor cu caracter personal ale elevilor şi părinţilor acestora şi condamnă dezinformarea publicului şi interpretările tendenţioase ce pot duce la discreditarea nemotivată a reformelor în învăţământ. Declaraţia a fost făcută de viceministrul educaţiei, Igor Grosu, în cadrul unei conferinţe de presă, transmite IPN.

Igor Grosu a menţionat că Ministerul Educaţiei este în proces de finalizare a Sistemului Informaţional Educaţional, care are drept scop identificarea copiilor ce abandonează şcoala, a copiilor aflaţi în situaţie de risc şi a celor cu necesităţi educaţionale speciale. Datele stocate în Sistemul Informaţional Educaţional se conţin deja în documentaţia şcolară a fiecărei instituţii de învăţământ. Datele erau colectate până în prezent pe suport de hârtie, iar includerea acestora într-un sistem informaţional asigură o mai bună protecţie şi o prelucrare rapidă.

„Precizăm şi pentru unii deputaţi din Parlament că în cadrul Sistemului Informaţional Educaţional se colectează doar numărul de identificare al elevilor şi nu cel al părinţilor. Numărul de identitatea al elevilor este necesar pentru eliberarea actelor de studii şi se colectează începând cu anul 2007. Informaţia colectată despre părinţi include doar numărul de telefon, dacă unul din părinţi este şomer sau plecat peste hotare. În consecinţă, este revoltătoare afirmaţia falsă că aceste date sunt colectate pentru alte scopuri decât asigurarea unui management eficient şi eficace pentru educaţia elevilor”, a spus viceministrul educaţiei.

Viceministrul a specificat că Ministerul Educaţiei a elaborat şi este în proces de înregistrare a politicii de protecţie a datelor cu caracter personal în conformitate cu legislaţia în vigoare. Persoanele implicate în digitalizarea datelor au semnat declaraţia de angajament privind confidenţialitatea datelor cu caracter personal. Necesitatea introducerii datelor în Sistemul Informaţional Educaţional este prevăzută în proiectul Codului Educaţiei.

Igor Grosu a subliniat că Ministerul Educaţiei condamnă politizarea şi altor aspecte pur tehnice, cum ar fi stabilirea disciplinelor pentru examenul de absolvire a gimnaziului. La absolvirea gimnaziului, elevii susţin trei examene. Două dintre disciplinele de examen sunt limba de instruire şi matematica, iar a treia disciplină se schimbă, de regulă, o dată la doi ani. În ultimele două sesiuni de examene, la absolvirea treptei gimnaziale, al treilea examen a fost Istoria românilor şi universală. Pentru sesiunea 2014, a treia disciplină este limba străină.

Marţi, 10 decembrie, deputaţii Partidului Liberal din Moldova au acuzat Ministerul Educaţiei că ar fi colectat datele cu caracter personal ale elevilor şi profesorilor prin intermediul unor chestionare, completate de elevi la indicaţia ministerului. Deputaţii au specificat că prin colectarea datelor personale se urmăreşte falsificarea alegerilor din 2014.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.