Migraţia părinţilor duce la tensionarea relaţiei la şcoală

Migraţia părinţilor şi faptul că elevii sunt lăsaţi în tutelă sau chiar de unii singuri duce la intensificarea problemelor în relaţia profesor-elev, elev-elev. Aceştia pot avea un caracter impulsiv, foarte activ sau, dimpotrivă, exagerat de retras. Astfel de elevi pot avea şi reușită slabă la învăţătură, pot apărea dificultăţi de comunicare şi colaborare. Direcţia generală educaţie, tineret şi sport (DGETS) a organizat un seminar instructiv-metodic privind srategiile psiho-pedagogice în depăşirea dificultăţilor de relaţionare interpersonală. „În majoritatea instituţiilor din Chişinău activează şi psihologi care au menirea să depisteze unele deficienţe în comportamentul copiilor. Psihologul trebuie să poată aplana nişte situaţii tensionate. Situaţii de conflict pot să apară de la o notă, de la un comportament neadecvat”, a declarat vicedirectorul general al DGETS, Valentina Cujbă. Metodele de rezolvare a acestor situaţii sunt orele de consiliere, discuţiile individuale, discuţii de grup, activităţile extracurriculare. „Elevul trebuie să se simtă apreciat, susţinut, să nu fie neglijat”, a menţionat Valentina Cujbă. Numărul copiilor care sunt la evidenţa inspectoratului pentru minori a crescut, la fel ca şi numărul de copii implicaţi în săvârşirea unor infracţiuni. „Avem un număr mare de copii care se educă de un singur părinte, lăsat în tutela cuiva sau singur. Pe lângă susţinere materială, copilul are nevoie şi de susţinere morală”, a mai spus Valentina Cujbă.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.