Maşinile din Chişinău vor putea fi parcate „în buzunare” stradale
Primarul municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, se pare a găsit o soluţie pentru parcările neautorizate în municipiu: maşinile vor putea staţiona, deja autorizat, pe trotuare, sau pe străzile care vor fi dotate în acest sens „cu buzunare” special amenajate.
Primarul a cerut conducerii Direcţiei Transport Public şi Căi de Comunicaţii, în cadrul şedinţei operative de luni, 9 iulie, de la Primărie, să identifice străzile din Chişinău pe care va fi posibilă amenajarea pe trotuare a unor locuri de parcări, numite „buzunare stradale” şi chiar pe trotuarele unde prezenţa maşinilor nu ar incomoda trecătorii. Potrivit primarului, pe aceste locuri, maşinile ar urma să fie parcate sub un unghi de 45 de grade faţă de carosabil.
Actualmente, în municipiu se simte o necesitate stringentă de parcări supraetajate şi subterane, însă acest lucru nu va putea fi înfăptuit atât de repede, spune primarul, menţionând că la moment este nevoie de acţiuni prompte pentru optimizarea curentă a transportului.
Chirtoacă a menţionat că responsabilii din transport trebuie să se angajeze şi în marcarea străzilor şi a pasajelor pietonale, conform standardelor internaţionale, îndeosebi în preajma instituţiilor de învăţământ şi a celor medicale, şi să excludă staţionarea autoturismelor pe partea carosabilă.
Primarul s-a mai pronunţat pentru optimizarea reţelei de transport spre suburbiile Chişinăului, iar responsabilii din domeniu trebuie să-şi coordoneze aceste eforturi cu primarii localităţilor şi cu administratorii rutelor de microbuz. O atenţie deosebită va fi atrasă asigurării cu transport public a localităţilor suburbane în orele de vârf, când autobuzele şi microbuzele care circulă dinspre suburbii spre capitală sunt supraaglomerate.
Dorin Chirtoacă a declarat că poliţiştii deja au fost antrenaţi în activităţi de comunicare cu proprietarii de autoturisme pentru a-i determina pe aceştia să nu parcheze pe carosabil. O altă cerinţă a primarului în vederea optimizării traficului a fost ca transportul public să staţioneze lângă borduri şi nu la distanţă, cum se întâmplă în prezent.