Majoritatea podurilor din Chișinău, din cele 20 aflate la balanța municipalității, se află într-o stare nesatisfăcătoare și necesită reparații. Cea mai problematică situație este în cazul a trei poduri: din strada Ismail, Grigore Vieru și Mihai Viteazul. Informațiile au fost prezentate la ședința operativă de la Primărie de către șeful interimar al Direcției transport public și căi de comunicație, Vitalie Butucel, transmite IPN.
Podul din strada Ismail, construit 1968, are grinzile și pilonii din beton degradați. Termenul hidroizolării a expirat încă acum 25 de ani. Aceleași probleme sunt semnalate și în cazul podurilor din strada Mihai Viteazul și bulevardul Grigore Vieru, din apropierea Circului.
Cât ține de viaductul care face legătura între sectoarele Centru și Botanica, cele trei poduri, construite între anii 1933-1988, necesită reparații locale. Și aici hidroizolarea este expirată de 25 de ani.
Situația este mai bună în cazul podului din Sângera, construit în 1978. Ultima reparație capitală a fost realizată la începutul anilor 2000, iar starea tehnică, dar și ce estetică sunt bune. În prezent se cer reparații locale și lucrări de întreținere.
Șeful de la Transport a declarat că expertiza celor trei poduri, la care situația este mai complicată urmează să se facă în termen de 4-6 luni, iar în funcție de rezultate urmează stabilite termene pentru proiectarea reconstrucției, licitații și lucrările propriu-zise.