Majorarea presiunii fiscale îi face pe patroni să treacă în economia tenebră, patronate
Majorarea presiunii fiscale asupra agenţilor economici îi determină pe mulţi să-şi reorienteze afacerile în economia tenebră sau să plece din ţară, notează Vladimir Florea, preşedintele patronatelor din transport, transmite Info-Prim Neo.
Florea a spus, la o conferinţă de presă, că este salutabil faptul că mărimea Fondului Rutier creşte de la un an la altul. Încă taxele în Fondul Rutier, aplicate diferitor categorii de transportatori, sunt uneori lipsite de logică. „Noi am căzut de acord cu Ministerul Finanţelor că taxele trebuie să fie majorate, căci cine dacă nu transportatorii îşi dau seama ce înseamnă drumuri rele. Dar iată, când citim în documentele de politică bugetar- fiscală, vedem că taxa pentru tractoare şi tiruri de mare greutate s-a majorat de 10 ori, de la 100 la 1000 lei”, a subliniat liderul patronatelor din transport.
„La rubrica taxe pentru remorci şi semiremorci – alte semene de întrebare. Limita de greutate transportată de remorci este de 36 tone, conform paşaportului. La noi în ţară s-a introdus o noutate: că remorcile respective au dreptul să transporte 24 de tone. Dacă greutatea depăşeşte 24 de tone, transportatorul trebuie să mai plătească câte 100 de lei pentru fiecare tonă. Aceasta înseamnă 1200 de lei pentru 12 tone diferenţă sau să faci transport cu o treime din remorcă goală. Aşa au decis Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor, motivând că infrastructura nu permite altfel. Adică, aceste 1200 de lei trebuie să fie achitaţi suplimentar la taxa obligatorie de 3600 de lei pentru tractoare, semiremorci şi aşa mai departe”, a precizat Vladimir Florea.
Potrivit preşedintelui, în asemenea condiţii este imposibil să fie dezvoltat un astfel de business şi transportatorii vor pleca, fie în Ucraina, România sau în altă parte.
Pe parcursul anului 2011, în cadrul Comisiei Naţionale pentru Consultări şi Negocieri Colective, reprezentanţii patronatelor din transport au pus problema ajustării tarifelor la transportul de pasageri, însă nici aici nu şi-au găsit soluţii, spune Vladimir Florea. „Am fost duşi cu vorba că tarifele vor fi revăzute. În condiţiile în care agenţii economici nu-şi recuperează cheltuielile, mulţi preferă să transporte ilicit pasagerii. În autobuze mai mult de jumătate din oameni merg fără bilet. Noi nu putem controla aceste autobuze, care uneori prezintă un pericol pentru securitatea rutieră. Aţi observat, în prezent nu se prea vorbeşte despre necesitatea ajustării tarifelor în transportul de pasageri. Este un semnal că mulţi transportatori au trecut în economia tenebră ”, a opinat Florea.
Preşedintele patronatelor din transport s-a pronunţat pentru sporirea responsabilităţii părţilor în cadrul dialogului social: guvern – patronate – sindicate , iar în cazul când nu se ajunge la un rezultat în soluţionarea unor probleme de interes major, negocierile să fie continuate pe cale bilaterală.
-
florea_de ce tac transpostatorii.mp3
- 0