Mai mulţi părinţi solicită ca noul Cod al Educaţiei să prevadă studii la domiciliu

Un grup de părinţi cere Guvernului să introducă în proiectul Codului Educaţiei noţiunea de „învăţământ la domiciliu”, pentru întreaga perioadă de instruire. Părinţii nu sunt mulţumiţi de cunoştinţele pe care le obţin copiii la şcoală şi au convingerea că acasă i-ar putea instrui mai bine, respectând programul şcolar.

Într-o conferinţă de presă la IPN, Andrei Munteanu, expert în domeniul educaţiei, a spus că la şcoală există profesori care manifestă atitudine discriminatorie faţă de unii copii, iar colegii pot fi răutăcioşi. În aceste circumstanţe, copiii mai sensibili nu-şi pot descoperi potenţialul, devin inhibaţi şi refuză să înveţe. Pentru ei învăţământul la domiciliu ar deveni o alternativă de luat în calcul.

Andrei Munteanu spune că experienţa statelor străine a demonstrat eficienţa învăţământului la domiciliu. Elevii care îl urmează ajung să însuşească materia chiar mai bine decât semenii lor la şcoală.  În acelaşi timp, nu se poate spune că aceşti copii sunt privaţi de viaţă socială, întrucât merg la joacă, practică activităţi extracurriculare. Dacă Ministerul Educaţiei va decide în favoarea studiilor la domiciliu, va fi nevoie de elaborarea unui concept în acest sens şi stabilirea unor criterii de pregătire pentru părinţii care vor dori să-şi înveţe copiii acasă.

Ala Stârcu, reprezentantă a Comitetului Părintesc din Floreşti (organizaţie neînregistrată care adună circa o mie de părinţi), a spus că e nevoie să existe mai multe posibilităţi de instruire a copiilor la distanţă – fie de către un părinte, fie de un profesor contractat şi plătit din banii părinţilor. Ala Stârcu a mai spus că această alternativă va crea o concurenţă între sistemele de educaţie, iar profesorii îşi vor îndeplini obligaţiunile cu mai multă responsabilitate.

Vitalie Bugaian, din Ştefan-Vodă, educă împreună cu soţia 4 copii. Aceştia sunt înscrişi la o  şcoală din SUA, făcând studii la distanţă, prin internet. „Am văzut care este produsul final al sistemului educaţional: tineri lipsiţi de valori, rupţi de realitate, care nu se pot angaja, care nu au un loc de muncă şi care nu-şi pot iniţia o afacere. Şcolile sunt incubatoare educaţionale rupte de realitate. Cu grămada nu-i putem educa armonios”, a spus Vitalie Bugaian explicând de ce a optat pentru învăţământul la domiciliu.

Nou Cod al Educaţiei se află în faza de avizare la Guvern.

  • vitalie bugaian.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.