MAEIE s-a autosesizat în cazul cetățenilor moldoveni blocați în regiunea Odesa

Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene s-a autosesizat în cazul cetățenilor moldoveni blocați în regiunea Odesa și, prin intermediul Consulatului Republicii Moldova la Odesa, este asigurată comunicarea constantă cu autoritățile locale și reprezentanții companiilor de transport pentru a asista cetățenii aflați în dificultate. Instituția menționează că a fost informată despre eforturile constante ale instituțiilor de resort din statul vecin antrenate pentru deszăpezirea porțiunilor de drum afectate, transmite IPN.

„MAEIE a operat și operează, în continuare, strict cu datele colectate de către misiunile diplomatice și oficiile consulare din prima sursă, adică din adresările directe ale cetățenilor prin diferite metode și platforme de comunicare (centrul de apel al MAEIE, telefoanele de urgență ale misiunilor, e-mail, mesajele parvenite pe paginile misiunilor și MAEIE de pe rețelele de sociale)”, precizează un comunicat de presă emis de instituție.

Rămâne activă și linia de urgenţă a Consulatului Republicii Moldova la Odesa: +380 99 242 0835, constituită exclusiv pentru cetăţenii Republicii Moldova care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă.

Două autocare din Republica Moldova au rămas blocate pe traseul întroienit Cuciurgan – Odesa. Pasagerii se tem că vor rămâne fără apă și provizii, dar și fără combustibilul folosit de șoferi pentru încălzirea unităților de transport.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.