Lucian Liviusz Olteanu: E foarte mare nevoie să fie introdus tineretul în educație, și cât mai repede

E foarte mare nevoie să fie introdus tineretul în educație, și cât mai repede, deoarece acesta ar putea fi mai aproape de necesitățile și emoțiile copiilor, având în vedere că s-au născut și primii, și ultimii în era digitală. O spune Lucian Liviusz Olteanu, conferențiar universitar, Universitatea „Gál Ferenc”, or. Gyula, Ungaria, în cadrul dezbaterii publice „Poduri educaționale între România și Republica Moldova”, organizată de Agenția de presă IPN.

Potrivit lui Lucian Liviusz Olteanu, generația sa este născută înainte de generația digitală, dar a dobândit această abilitate. Acum, consideră că e nevoie ca generația născută în generația digitală să învețe să comunice. El mai spune că este mare discrepanță între cadrele didactice mai în vârstă, care, de obicei interpretează mai greu gesturile și emoțiile copiilor, deoarece ei nu sunt născuți în era digitală. Calea spre înțelegerea mai bună a copiilor ar fi generațiile noi de profesori.

Conferențiarul universitar spune că și în Ungaria, la fel ca în România, profesorii care predau diferite discipline, de ceva ani buni, lucrează împreună, cum ar fi profesorii de matematică, de chimie, de informatică. Totodată, spune că există dificultăți cu materiile reale, deoarece sunt tot mai puțini profesori. În context, este de părere că e nevoie ca statul să inventeze noi materii și să le integreze în una pe care să o predea un profesor. El mai spune că profesorii nu sunt foarte apreciați, e nevoie ca statutul profesorului să fie ridica și poate atunci prezența profesorilor de la materiile reale ar fi mai stabilă.

Lucian Liviusz Olteanu a mai declarat că, în Ungaria, mai multe zile dintr-un an sunt dedicate vocațiilor, care includ teste psihologice online și pe baza rezultatelor testelor copii sunt despărțiți pe interese. Așa se întâmplă și la școlile gimnaziale, dar și la liceu, unde se mai implică deja și universitățile cu facultățile lor. Cel mai important în alegerea vocațională este familia și capacitățile acesteia de a sprijini copilul.

Dezbaterea publică „Poduri educaționale între România și Republica Moldova” este ediția a 15-a din cadrul proiectului „Dublă integrare prin cooperare și informare. Continuitate”, finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova. Conținutul acestei dezbateri nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.