Locomotiva care a luat foc la sfârşitul lunii martie, în apropiere de oraşul Făleşti, a fost scoasă definitiv din uz, a declarat pentru IPN directorul general al întreprinderii Calea Ferată a Moldovei, Vladimir Cebotari. Ca şi în cazul incendiului produs luni, 4 mai, într-un alt tren de pe aceeaşi rută, Chişinău-Ocniţa, materialul rulant era învechit.
Directorul CFM a comunicat că locomotiva care a ars pe 31 martie nu a mai putut fi reparată. Incendiul din 4 mai însă a fost minor şi nu a necesitat intervenţia pompierilor. Focul a izbucnit între 2 vagoane şi a putut fi stins de către însoţitorii de tren. Pagubele urmează a fi estimate.
Solicitat de IPN, ofiţerul de presă al Serviciului Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale, Diana Ţurcan, a declarat specialiştii laboratorului experimental antiincendiar au stabilit că în cazul incendiului din martie focul a izbucnit în regiunea din spate a motorului. S-a constat că incendiul a pornit de la scurgerea uleiului din sistemul de lubrifiere pe suprafeţele incandescente şi, ulterior, inflamarea acestuia.
Calea Ferată a Moldovei urmează să facă o revizie tehnică amplă a trenurilor diesel, precum şi a locomotivelor din dotare. O dispoziţie în acest sens a fost semnată de către ministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor, Vasile Botnari, marţi, 5 mai, în vederea neadmiterii repetării incidentelor similare.